Hej,
Vi rengjorde vår matkällare i slutet på sommaren, rensade och tog bort alla trähyllor och skrubbade med mögeltvätt och spolade rent. I oktober upptäckte vi saltutfällning på väggen, vitt ludd som glittrar/glimmar. Nu sedan i slutet på november så växer det något på betonggolvet. Vita små tussar. Lurviga. De glittrar/glimmar inte som saltutfällningen på väggen gör. Kan detta vara mögel tro?

Matkällaren är torr och fin sen rengöringen. Blir lite fundersam vart det kommer ifrån då vi inte har något kvar i matkällaren och detta problemet hade vi inte innan rengöringen.

• En texturerad yta med små stenar och fläckar av vad som kan vara mögel eller saltutfällning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet ärligt talat inte vad det är men vi har likadant i slutet av varje sommar i vår källare och sedan försvinner det.

Marken hos oss blir ganska mättad med vatten i slutet av sommaren och då drar källargolvet lite fukt och dessa utfällningar, som jag har valt att kalla dem, uppstår.

Jag tror ändå att det är någon form av salt, eller kalk.
Hur som helst försvinner det av sig själv så nu bryr jag mig inte om det längre.

Tack för svar! Jag håller tummarna att det är något liknande här och tänker att jag avvaktar och ser hur det ter sig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.