P
D djac skrev:
Resonemanget är ju detsamma, om du accepterar datan men vill dra egna slutsatser som skiljer sig avsevärt från beprövad vetenskap, så har du ett berg att bestiga. Alternativt kan du söka dig till hörnen på internet där likasinnade umgås så behöver du inte bevisa någonting, bara sjunga med i kören.
Och när SVT/SR gick ut med feltolkad data och fakta från SLU då?
statliga medier bör väl för fan veta vad som gäller...
 
Maskintok skrev:
Nä varför det?
veden har skapat omsättning för några vad det gäller försäljning av grejer eller tillbehör..
Den ger även kommuner intäkter och sotare intäkter... Den ger skatteintäkter..
Det sista den gör är värmer folk när de går ut med askan...

att någon skulle dö i förtid är helt inom ramen av vad man skulle kunna förvänta sig.. gör några stycken av el också varje år.
Haha, du när ved och kol var normen för hur man värmer bostäder så var medelåldern typ hälften mot idag. Folk dog som flugor av diverse lungsjukdomar.
 
P
D djac skrev:
Det var ju inte riktigt ett svar på ditt eget påstående, om nu Greta och miljörörelsen inte driver på för miljöns skull, vad är det då som de hoppas uppnå, vad är belöningen för allt slit?
ekonomisk belöning och frihet resten av livet.. Varför vore de annars så fokuserade kring pengar... framförallt andras pengar..
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Haha, du när ved och kol var normen för hur man värmer bostäder så var medelåldern typ hälften mot idag. Folk dog som flugor av diverse lungsjukdomar.
högt i nivån av dumheter...
antaganden och ej faktabaserat.
statistik kan man bevisa vad man vill med.. behöver inte ens vara sant.
 
P pmd skrev:
Ja, betydligt miljövänligare än bränslet till kolkraftverk.
Ibland kanske man måste tänka lite längre än näsan
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Sedan så verkar det också som om dessa fattar eld oftare än andra bilar...
Det är nog en myt, tror jag.
Eller åtminstone så är röken från en elbil sämre än från fossil... Kanske har att göra med eldens hetta? :thinking: ju hetare ju bättre förbränning....
Ja, brandkårerna tycks vara överens om att det behövs mer/bättre skyddsutrustning när de rycker ut för en elbilbrand.
 
P
P pmd skrev:
Det är nog en myt, tror jag.

Ja, brandkårerna tycks vara överens om att det behövs mer/bättre skyddsutrustning när de rycker ut för en elbilbrand.
Det verkar inte som en myt bland andra...
 
P pmd skrev:
Det är nog en myt, tror jag.

Ja, brandkårerna tycks vara överens om att det behövs mer/bättre skyddsutrustning när de rycker ut för en elbilbrand.
Japp så är det, en elbil som brinner är inte bra.
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Japp så är det, en elbil som brinner är inte bra.
Jo men på annat sätt..
Det skapar arbeten och intäkter...
 
D
Maskintok skrev:
Och när SVT/SR gick ut med feltolkad data och fakta från SLU då?
statliga medier bör väl för fan veta vad som gäller...
Nu vet jag inte vad du syftar på, men om inget vetenskapligt område där någon belagts med fel skulle vara trovärdigt så tror jag vi kan lägga ner all utbildning och vetenskap i ett slag. Det ändrar liksom inte på fakta, du verkar bara ha ryckts med av stämningar som frodas på vissa håll.
 
P pmd skrev:
Det är nog en myt, tror jag.

Ja, brandkårerna tycks vara överens om att det behövs mer/bättre skyddsutrustning när de rycker ut för en elbilbrand.
Krockar du med en elbil är chanserna ganska stora att du brinner upp med bilen. Flera gånger större risk än med en traditionell bil
 
  • Haha
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
D
Maskintok skrev:
ekonomisk belöning och frihet resten av livet.. Varför vore de annars så fokuserade kring pengar... framförallt andras pengar..
Hur ska de få detta, det är ju inte som att någon överför sina företag till Greta, hur ser planen ut egentligen?
 
  • Gilla
  • Haha
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.