2 587 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Vad tycker ni om denna då?! =)
Innan kontraktet skall skrivas på detta stenhus så önskar vi era ideer och synpunkter på vår planlösning. Hoppas ni kan komma med bra småjysteringar och dela med er med era erfarenheter. Det enda vi själv möjligen skulle vilja ha är större (bredare) vardagsrum - men det påverkar för mycket på rummen på ovanplan då vi har "öppet upp".
Se:
http://vegaz.se/husbygget/
20060706 - Ny planlösning för Tyska Stenhus (kombination av ovanstående)
TACK!
Glad sommar!
//Andreas & Anna
Se:
http://vegaz.se/husbygget/
20060706 - Ny planlösning för Tyska Stenhus (kombination av ovanstående)
TACK!
Glad sommar!
//Andreas & Anna
Många skriver att de inte vill ha trappan direkt innanför dörren, eftersom man då drar med grus sand osv upp i trappan.
Pröva att lägga trappan i hörnet inne till höger, i skafferiet?. Trappan vinklar då till vänster uppåt. På det viset hamnar trappan lite längre in i huset, och blir lättare att nå.
Under trappan kan ett skafferi ordnas, samt dörren till mastersovrummet flyttas mot långväggen.
Innanför dören till vänster blir det då bra plats att hänga av kläder, ev kan även tvättstugan? bli rymligare.
mvh
Greenbay
Pröva att lägga trappan i hörnet inne till höger, i skafferiet?. Trappan vinklar då till vänster uppåt. På det viset hamnar trappan lite längre in i huset, och blir lättare att nå.
Under trappan kan ett skafferi ordnas, samt dörren till mastersovrummet flyttas mot långväggen.
Innanför dören till vänster blir det då bra plats att hänga av kläder, ev kan även tvättstugan? bli rymligare.
mvh
Greenbay
Hej på er!
Jag tycker spontant att köksdelen ser lite trång ut, kan man inte göra det lite större och ställa matbordet på andra ledden?
Varför har ni placerat disko i hörnet? Skulle hellre se den framför fönstret!
Övervåningens "allrum" känns lite svårmöblerat.
Det var mina små kommentarer!
Lycka till!
/Monica!
Jag tycker spontant att köksdelen ser lite trång ut, kan man inte göra det lite större och ställa matbordet på andra ledden?
Varför har ni placerat disko i hörnet? Skulle hellre se den framför fönstret!
Övervåningens "allrum" känns lite svårmöblerat.
Det var mina små kommentarer!
Lycka till!
/Monica!
supertack för era synpunkter och ideér. Angående trappa i entrén så får den nog vara där den är eftersom vi önskar ha öppet upp i éntren och då blir det naturligt att ha trappan där. Annars är det ju sant att man drar runt smuts i hela huset...
Köksdelen kan kanske tyckas lite trång vid första anblick... men vi har valt att nalla lite på köket för att få ett skafferi. Diskhon i hörnet blir det kanske en ändring på - läger den framför ett fönster i så fall. Tack för det.
Något allrum där uppe är det inte. Det är bara en hall och mysfotölj.
Fler synpunkter!? =)
Tack å glad byggsommar // Anna & Andreas
Köksdelen kan kanske tyckas lite trång vid första anblick... men vi har valt att nalla lite på köket för att få ett skafferi. Diskhon i hörnet blir det kanske en ändring på - läger den framför ett fönster i så fall. Tack för det.
Något allrum där uppe är det inte. Det är bara en hall och mysfotölj.
Fler synpunkter!? =)
Tack å glad byggsommar // Anna & Andreas
tack! funderingarna har vi haft - vi har gjort så att takhöjden ("mellanbjälklaget") är lägre i garagedelen för att få just inredningsbar vind/loft. Ska fundera ett varv till på att höja takvinkeln lite mer...
//Anna & Andreas
//Anna & Andreas
Får jag bara fråga om ni tänker skffa barn och var de då ska sova? . Jag förstår inte ovanvåningen. Verkar mycket outnyttjad yta där, eller?
Var ska ni ha klädvård (tvättmaskin mm), var är grovingången/finingången?
Den ena dörren skulle man kanske kunna flytta lite till höger så den inte hamnar så nära trappan? Skönt att slippa sätta fötterna i sanden innan man går upp. Vi har det så och jag avråder från det.
Lite synd att man inte kan titta ut i trädgården när man sitter i soffan, och att ljuset från fönstrena antagligen faller direkt på tv:n så att man måste dra för gardiner eller persienner.
Ganska långt att gå med tunga matkassar från garaget till köket.
Gillar köksdelen och matrummet!
Pernilla
Var ska ni ha klädvård (tvättmaskin mm), var är grovingången/finingången?
Den ena dörren skulle man kanske kunna flytta lite till höger så den inte hamnar så nära trappan? Skönt att slippa sätta fötterna i sanden innan man går upp. Vi har det så och jag avråder från det.
Lite synd att man inte kan titta ut i trädgården när man sitter i soffan, och att ljuset från fönstrena antagligen faller direkt på tv:n så att man måste dra för gardiner eller persienner.
Ganska långt att gå med tunga matkassar från garaget till köket.
Gillar köksdelen och matrummet!
Pernilla
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad tycker ni om denna gigantiska utbyggnad och planlösning?
Planlösningar -
Vad tycker ni om Yale Doorman?
Fönster & Dörrar -
Vad tycker ni om offerten för ny el?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Vad tycker ni om att måla om fasaden i endast en färg?
Fasad -
Vad tycker ni om elavtal från Solfolket AB?
Elavtal, elpriser & elförbrukning