Medlem
· Uppsala
· 20 inlägg
Det är en intressant frågeställning som inbjuder till svar mer präglade av fantasi än av fakta.
Kanske personen från Anticimex ville göra det lite svårare för mössen att förgifta sig? Man är ju ändå djurvän trots allt.
Kanske personen från Anticimex ville göra det lite svårare för mössen att förgifta sig? Man är ju ändå djurvän trots allt.
Medlem
· Uppsala
· 20 inlägg
Fast, om en vuxen mus tar sig igenom hål som är 5 mm så borde ju ungarna ta sig igenom typ 2 mm. Så nej, det där tror jag inte på. :|hsd skrev:
Kan tillägga att på kattvinden, som är isolerad med lösull, så drar de in ull i lådorna och liksom boar in sig. Jag kan se dem framför mig hur de ligger där inne och gosar i sin lösullssäng med giftet på bekvämt mumsavstånd alldeles bredvid sig.
Så frågan kvarstår - varför gör de såhär?
Medlem
· Uppsala
· 20 inlägg
Ja, jag vet inte riktigt vad de håller på med eller om de muterat på något sätt. För det ligger lika mycket musskit runt burken varje gång efter jag städat undan....
Men dina möss verkar ju i vart fall ha någon form av humor, så snyggt som de staplat spiken och det lilla plaströret
Men dina möss verkar ju i vart fall ha någon form av humor, så snyggt som de staplat spiken och det lilla plaströret
Klicka här för att svara