499 läst ·
3 svar
499 läst
3 svar
Vad tror vi om Norlux fönster?
Medlem
· Blekinge
· 12 233 inlägg
Jag har bytt alla fönster till Norlux och är nöjd. Jag valde Norlux för de var en av få som hade drehkipp och sideswing.
För jag hatar pivotfönster.
För jag hatar pivotfönster.
Medlem
· Blekinge
· 12 233 inlägg
Ett Drehkippfönster öppnar inåt. Du kan öppna det med sidoanslag så att du kommer åt utsidan för tvättning. Dessutom kan man öppna det mad anslag på nederkanten då svänger det inåt en liten vinkel: vädringslägret utan att behöva flytta blommor eller dyl. Mycket vanligt i Tyskland, sällsynt i Sverige men suveränt praktiskt.L Lotez83 skrev:
Vid mina drehkippfönster har jag fastinstallerade myggnät på utsidan.
Klicka här för att svara