Vår rörspis är renoverad för ca 20 år sedan. Som ni ser har putsen börjat ge med sig mer och mer, men nu tycker vi det är dags att göra något åt den. Frågan är vad vi ska göra och vad tror ni har gjort att den ser ut så här?

Brandskyddskontroll är gjord i december 2021 utan anmärkning. Förbindelsen till skorstenen ligger på andra sidan av spisen
 
  • Spricka längs en vägghörna med synlig rörledning inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vad menar du är problemet?
Om jag hade en sådan eldstad i det skicket godkänt av sotaren skulle jag glädja mig inför kommande uppvärmningssäsong
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Vad menar du är problemet?
Om jag hade en sådan eldstad i det skicket godkänt av sotaren skulle jag glädja mig inför kommande uppvärmningssäsong
Det gör jag också. Jag funderar mest på varför putsen har krackelerat så där.
 
B
Jag kan inte se något problem på bilden.
 
Problemet är som jag skriver att putsen spruckit. Det är det som vi ska åtgärda. Jag har kontaktat en murare nu.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.