15 885 läst ·
80 svar
16k läst
80 svar
Vad ska ni hinna med under semestern?
Räknar med att hinna byta yttertaksbeklädnad på min 20-tals kåk, mansardtak med halvvalm och sticketak under blir en del jobb. Men nu har jag kommit halvvägs med masonite och läkt så jag ska nog kunna lägga upp betongpannorna på fredag v 29 sen tar jag en vecka semester från hemmajobbandet med.
Gilla på att du fick 'lite mindre på att göra nu-listan' - ogilla att sambon är på kryckor!
Här hemma går det sakta men ganska säkert framåt, nån grej på dag betas av, mycket färdigställs (once and for all) och en del nya projekt startas.
Jag snickrar och sambon målar, barnen frågar otåligt när vi ska åka och bada.
Här hemma går det sakta men ganska säkert framåt, nån grej på dag betas av, mycket färdigställs (once and for all) och en del nya projekt startas.
Jag snickrar och sambon målar, barnen frågar otåligt när vi ska åka och bada.
Hobbysnickare
· Stockholm
· 61 inlägg
Jag har denna vecka på mig att (förutom å jobba) ta hand om huset då tant + alla barnen är iväg:
Ska skrapa plåtarna på framsidan av huset
Måla fönster
Måla alla plåtar
Byta stuprör
Förutom huset ska bilens ruta bytas, båtsläpet besiktas och båtens kylning felsökas
Ska skrapa plåtarna på framsidan av huset
Måla fönster
Måla alla plåtar
Byta stuprör
Förutom huset ska bilens ruta bytas, båtsläpet besiktas och båtens kylning felsökas
Jag har redan hunnit gräva ur en rabatt, kalka gräsmattan, såga ur ett "fönster" mellan hall och kök (ljus och värme) samt bygga om några köksskåp.
Jäkla IKEA att byta köksserie från Faktum till metod. Fick leta mig galen på deras fyndavdelning för att hitta hyllplan till skafferiet.
Återstår gör att mossrensa taket, dressa gräsmattan, gräva och grusa en parkeringsplats, bygga förvaring i garaget och sätta list på några saknade ställen som den förra husägaren slarvde med.
Men semestern är ju lång ;-)
Jäkla IKEA att byta köksserie från Faktum till metod. Fick leta mig galen på deras fyndavdelning för att hitta hyllplan till skafferiet.
Återstår gör att mossrensa taket, dressa gräsmattan, gräva och grusa en parkeringsplats, bygga förvaring i garaget och sätta list på några saknade ställen som den förra husägaren slarvde med.
Men semestern är ju lång ;-)
Jag kommer spendera en stor del av min semester (som börjar nästa vecka) i min hemmabyggda byggställning och skrapa färg :|
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/217070-byggstallning-i-tra.html#post1778397
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/217070-byggstallning-i-tra.html#post1778397
Produkter som diskuteras: "skrapa färg"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Den där hängmattan som (av misstag?) kom med på bilden:MTech skrev:
Är det inte bäst att elda upp den då, först som sist.
Eller i alla fall gömma längst in i förrådet
tänkte framställa mig som hurtig men nu är jag ju genomskådad:sly: låg i nämnda hängmatta senast för några timmar sen med en bra bokKnockOnWood skrev:
Det där med att planera och allt som ska hinnas med ska man vara lite försiktig med. Jag gjorde det också de första åren men detta och näta har jag vänt lite på det. Vi har gjort klart de stora projekten och nu i år har vi bara kört lite små roliga. Grejen och lösningen för att inte stå med allt på semestern är att påbörja allt princip när snön försvunnit kring påsk och sedan även utnyttja den senare delen av sommaren/hösten till andra projekt. Då har man ungefär maj-aug ledigt och tid för semester.
Så är iaf min filosofi. Det ska inte kännas som ett nödvändigt ont att ha en massa projekt. Man bor ju ändå i huset 30-40 år så tid finns det även senare för huset, men förlorad tid med familj och barn är svårt att ta igen när man är 65år
Så är iaf min filosofi. Det ska inte kännas som ett nödvändigt ont att ha en massa projekt. Man bor ju ändå i huset 30-40 år så tid finns det även senare för huset, men förlorad tid med familj och barn är svårt att ta igen när man är 65år
Började bygga vid 53 år, så jag får korta tidsperspektivet lite. Vi har skjutit på en del men nu börjar "måste-grejerna" minskamortimer skrev:
Det sämsta är att det knappt syns, väldigt få besökare som går med näsan i vädret här ;-)
Hade tänkt att jag skulle målat 3/4 av huset på semestern. När en vecka var kvar hade jag inte ens haft tid att köpa färg! Gravid hustru med krämpor och överaktiv ettåring. Fick tag i en polsk firma som målade allt istället. Lite fattigare på kontot, men helt klart värt det.
Ibland är det bara att inse sina begränsningar och ta in hjälp!
Ibland är det bara att inse sina begränsningar och ta in hjälp!


