Har köpt ett a-hus... Vi är tvugna att koppla in fjärvärme där vi bor, men vet inte om vi måste använda den. Tror inte det. Har hört att fjärrvärme är dyrt? ??? Ingen konkurens på elpriserna eftersom kommunen har avtal med leverantören. Alternativet är att ta A-hus frånluftspump, ska vara ett system som återvinner värmen.. Hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig. Kanske ska nämna att det kommer att vara vattenburen golvvärme på botten plan.
 
Fjärrvärme brukar vara både billigt och bekvämt.
Kolla priset med leverantören.
Frånluft suger (det är ju så det fungerar :) ) Det ger inget värmetillskott men tillverkar varmvatten lite billigare än med direktel.
Berg eller jordvärme är att föredra.
Å andra sidan, om ni är tvungna att koppla in fjärrvärmen så är det väl inte så mycket att tjafsa om ??? .
Ni kanske inte får borra p.g.a. detta.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.