Fjärrvärme brukar vara både billigt och bekvämt.
Kolla priset med leverantören.
Frånluft suger (det är ju så det fungerar

) Det ger inget värmetillskott men tillverkar varmvatten lite billigare än med direktel.
Berg eller jordvärme är att föredra.
Å andra sidan, om ni är tvungna att koppla in fjärrvärmen så är det väl inte så mycket att tjafsa om ??? .
Ni kanske inte får borra p.g.a. detta.