Hej

Håller på att byta inkommande vatten , men vad ska man täta med ?

Är under mark , Är inte så många mm som behövs fyllas upp , men vill ändå få det tätt

?

L
Har du redan slangen på plats

Hej

SLangen är på plats o igenom väggen , schakten är öppet så innan vi täcker igen det .

• Gilla
s.hjertberg
  • Laddar…
L
Om den inte är inkopplad på insidan redan , så föreslår jag ett rör genom grunden som den ligger i
En genomförning i grundmur ska ske med min 15 grader uppåt för att inte ev. läckage in i huset ska ske , vatten och fukt kan rinna in genom att följa slangen , absolut inte nedåt , möjligt rakt in , men inte bra , det går att täta behjälpligt med sikaflex , det ska då vara mycket ovanpå slangen mot grunden , en häftig bula runt slangen , så att ev vatten rinner av utåt och inte in mor grunden .
Vad har du utanför grunden , isolering eller

Hej

Den är redan på plats inkopplad , 15 grader är borrat sen tidigare

Nej det är asfaltboard typ på utsidan av grunden

Tar en titt på sikaflex , förmodar det är baserat på ms polymer?

Enda jag har hemma var en tub butyltätningsmassa , men förmodar att det inte går att köra med iomed det ska under mark/jord sen

L
Den är väl kletig den med och fäster på det mesta , det finns inget tryck av vatten där , endast lite jordvatten , slangen ligger väl inte i vatten
Ovan jord så härdar den och blir som gummi , under jord tar det längre tid bara , den härdar med den jordluft som finns ,
Lägg på så det blir en bra klump på översidan , det är där som det kan komma något , bara att du har något där

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.