955 läst ·
4 svar
955 läst
4 svar
Vad ska man tänka på när man installerar en snålspolande toalett?
Vi har köpt ett fritidshus och ska nu installera en snålspolande toalett som ska anslutas till sluten tank på 3500 liter.
Någon som har erfarenheter att dela med sig av? Har tittat på Wostman men kanske finns det fler. Hur gör man med pappret efter att man har kissat?
Någon som har erfarenheter att dela med sig av? Har tittat på Wostman men kanske finns det fler. Hur gör man med pappret efter att man har kissat?
Samma väg som med 2:an dvs. spola ned tillsammans med urinet
klassikern vid sommarstugor med septitank är att herrarna ombeds att göra 1:an utomhus för att spara på spolningarna, även om det inte är korrekt ur kommunens miljökontors synpunkt. se till att ha larm på tanken så att du ser i tid att det behöver tömmas och beställa slamtömning med en eller par veckors marginal. akuttömning inom ett dygn är dyrt...
klassikern vid sommarstugor med septitank är att herrarna ombeds att göra 1:an utomhus för att spara på spolningarna, även om det inte är korrekt ur kommunens miljökontors synpunkt. se till att ha larm på tanken så att du ser i tid att det behöver tömmas och beställa slamtömning med en eller par veckors marginal. akuttömning inom ett dygn är dyrt...
Tanken med snålspolande är ju att man inte ska spola så mycket som man gör för 2:an om man bara har kissat. Toans skål är delad och urinen går ju via en separat slang ner till avloppet därav frågan om pappret. Det lär ju inte gå via slangen och ska jag ändå spola ”stort” så försvinner ju vitsen med snålspolandet. Har beställt tank med larm.X xxargs skrev:Samma väg som med 2:an dvs. spola ned tillsammans med urinet
Är den delad och urinen rinner ned i tanken via separat väg i toan ??
De sommarstugor med septitank jag har vistats vid har inte haft den typen av uppdelning, men att toaletten är av modell med mycket mindre spolvatten än en normal WC.
sedan får det inte vara för lite vatten i det som går till septitanken heller - det skall ju vara pumpbart vid slamsugningen senare.
De sommarstugor med septitank jag har vistats vid har inte haft den typen av uppdelning, men att toaletten är av modell med mycket mindre spolvatten än en normal WC.
sedan får det inte vara för lite vatten i det som går till septitanken heller - det skall ju vara pumpbart vid slamsugningen senare.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad ska jag tänka på när jag gräver för hand ner till husgrunden?
Grund & Markarbeten -
Vad tänka på juridiskt när myndige sonens flickvän vill flytta in?
Juridik -
Vad behöver jag tänka på när jag byter denna toalett?
Badrum -
Vad tänka på när man anlitar grävare
Vatten & Avlopp -
Vad behöver man tänka på när man lägger en uteplats i stenplattor?
Altan & Uteplats