F
K Kampf skrev:
Säljer man sådana produkter så skall man ha ett helvete, således är detta ett steg i helt rätt riktning.
Nähä? Jag reviderar mitt tidiga påstående om att jag inte var helt säker på att ironin framgick…. Det gjorde den alltså inte, åtminstone inte hos alla.

• Gilla
Kampf och 1 till
  • Laddar…
galento
Har reggat mobilnummer men svarar inte på nummer som ej finns i telefonboken.
Kan kolla och blockera dem sen isåfall. Vill man nåt kan man tala in ett meddelande
eller ett sms. Om man har annonser ute åker oreggade telefonnummer i
papperskorgen direkt.Telefonförsäljning hör fan till , vet flera äldre som blivit lurade.
Fastcom är ett sådant skitföretag som lurat bekanta äldre , gammal länk :

Telebolag anklagas för att lura äldre (expressen.se)

• Gilla
skoge
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Jävlar.
Du måste må dåligt i en vecka om en dörrförsäljare knackar på din dörr ?
år... Det gäller år..
avskyr dem som pesten..

Excel
Har bara kontantkort till mina GPS trackers. Vilket problem försöker politikerna lösa?

• Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Excel Excel skrev:
Har bara kontantkort till mina GPS trackers. Vilket problem försöker politikerna lösa?
gängkriminaliteten... om man ska tro media..
Detta ska enligt bla Morgan Johansson vara ytterst effektivt..

• Haha
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
skoge skoge skrev:
gängkriminaliteten... om man ska tro media..
Detta ska enligt bla Morgan Johansson vara ytterst effektivt..
Man kanske kunde ha en lag om att det är förbjudet att skjuta ihjäl varann... Om vi bara hade haft en sådan lag så hade det nog varit lugnt... ;)

• Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
F
Fairlane Fairlane skrev:
Man kanske kunde ha en lag om att det är förbjudet att skjuta ihjäl varann... Om vi bara hade haft en sådan lag så hade det nog varit lugnt... ;)
Om inte annat så öppnar det upp för den helt nya yrkesgruppen ”telefonmålvakt”. Kanske tom blir så att kriminella kan få ett samlingsabonnemang där bilmålvakt och telefonmålvakt samordnas.

• Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
Den nya lagen är inte till för att stoppa de kriminella, den är till för att registrera vanligt folks åsikter och hindra oss från att vara anonyma på nätet, att kontakta journalister anonymt m.m.
De kriminella löser detta lätt, de använder redan krypterade appar. Många kommer också att agera målvakter till dem, och registrera korten.
Ett problem är alla de inbrottslarm som har simkort. Får tjuven reda på larmets nummer kan de lätt blockera larmet och göra inbrott.

F
M Mats_R skrev:
Den nya lagen är inte till för att stoppa de kriminella, den är till för att registrera vanligt folks åsikter och hindra oss från att vara anonyma på nätet, att kontakta journalister anonymt m.m.
De kriminella löser detta lätt, de använder redan krypterade appar. Många kommer också att agera målvakter till dem, och registrera korten.
Ett problem är alla de inbrottslarm som har simkort. Får tjuven reda på larmets nummer kan de lätt blockera larmet och göra inbrott.
Tjuven kan göra inbrott ändå. Man behöver inte veta ett nummer för att störa ut.

A
V VRZ skrev:
Kanske är rätt familj på fel plats.
Ja om deras barn blir involverade i kriminalitet så är det fel familj anser jag. =) Då flyttar man.

A
skoge skoge skrev:
år... Det gäller år..
avskyr dem som pesten..
Jävlar. Så om en larmsäljare knackar på din dörr så kommer du må dåligt i flera år?
Tror isåfall du behöver professionell hjälp =)

Kanske det är blodtrycket?

A
M Mats_R skrev:
Åsiktsregistreringen startade ju sedan iphone nr 1 kom ut på marknaden. Vad är mer nytt här? Polisen hade ju register över folkgrupper och dylikt.

Rkarlsson skrev:
Åsiktsregistreringen startade ju sedan iphone nr 1 kom ut på marknaden. Vad är mer nytt här? Polisen hade ju register över folkgrupper och dylikt.
Ja, och värre blir det...

A
M Mats_R skrev:
Ja, och värre blir det...
Om man är konspiratorisk och kriminell är det ju ett problem. Jag har inte blivit borttagen ännu och jag har åsikter och ett sjuhelvetes humör. Min telefon har inte fört bort mig.

Ska jag vara rädd ?

F fsn skrev:
Om inte annat så öppnar det upp för den helt nya yrkesgruppen ”telefonmålvakt”. Kanske tom blir så att kriminella kan få ett samlingsabonnemang där bilmålvakt och telefonmålvakt samordnas.
finna det möjlighet till plusmeny på den?
;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.