1 124 läst ·
17 svar
1k läst
17 svar
Vad ska man ha i ett Tält? Har saker Hemma men tips!
Sida 1 av 2
Jag ska bo i Tältet!
Hur länge tänker du bo i tältet? Se till att ha ett reservtält om det gär sönder.
Vet inte hur länge men letar efter en vattentät tält!
Så klarr ta med mig reservdelar till Tälet!😊
Så klarr ta med mig reservdelar till Tälet!😊
När jag campar har jag iaf en lampa som hänger.Amanda Nylander skrev:
Powerbank är också bra att ha.
Använder liggunderlag och ingen luftmadrass pga olika anledningar, inte lika skönt men funkar.
Hålla sig varm och torr, med mat/snacks och vatten.
Vet inte hur stor tält du har.
Ok.Amanda Nylander skrev:
Här är några få saker jag kommer på om man ska bo permanent i tält;
Extra tältpinnar, stål- eller aluminiumpinnar, stormlinor, paracord, snöankare, sandpåsar för fäste, presenning, markduk, footprint, isolerande underlag, liggunderlag, cellplastskivor, dörrmatta, plastmatta vid ingången, tätningstejp, reparationskit för tältduk, myggnät, extra pålar, vedkamin för tält, isolerat rökrör, gnistskydd, värmeskyddsplåt, kolmonoxidvarnare, värmetålig matta, värmeljus, stormlykta, fotogenlampa, värmeflaska, gaskamin, fotogenkamin, ullfilt, vintersovsäck, sovsäcksliner, självuppblåsande liggunderlag, kudde, yllefilt, fårskinn, renfäll, isoleringsmatta av cellplast, frigolitskivor, torra kläder i vattentäta påsar, öronproppar, sovmask, gasolkök, multifuelkök, reservbränsle, kastrull, gryta med lock, stekpanna, tallrik, mugg, bestick, skärbräda, termos, vattenbehållare, vattendunk, vattenreningstabletter, vattenfilter, diskmedel, disksvamp, disktrasa, hopfällbar balja, förvaringslåda för mat, gnagarsäker matbox, kryddor, olja, konserver, torrvaror, energibars, nötter, choklad, tändstickor, tändstål, tändare, tändvätska, eldstartare, ficklampa, pannlampa, reservbatterier, powerbank, solcellsladdare, multiverktyg, kniv, yxa, såg, rep, karbinhakar, tejp, silvertejp, kabelbindor, extra snören, första hjälpen-kit, sårtvätt, plåster, kompresser, gasbinda, sax, pincett, smärtstillande, värktabletter, termometer, fästingplockare, hygienartiklar, tandborste, tandkräm, tvål, våtservetter, toalettpapper, handduk, deodorant, rakhyvel, spegel, kam, skräppåsar, sopkassar, zip-påsar, vakuumpåsar, vattentäta packsäckar, ryggsäck, packpåsar, sovsäckspåse, regnkläder, skaljacka, underställ, ylletröja, mössa, vantar, buff, halsduk, vinterjacka, regnponcho, stövlar, vinterkängor, tofflor, extra strumpor, extra underkläder, sittunderlag, campingstol, hopfällbart bord, anteckningsbok, penna, karta, kompass, GPS, mobiltelefon, SIM-kort, nödlarm, visselpipa, tejprester för lagning, handskar för arbete, skyddsglasögon, öronskydd, pannband, extra bränsleslang, reservdelar till kök, rengöringsborste för kaminrör, askspade, liten sopborste, dammsugare på batteri, förvaringslådor, plastbackar, gummistövlar, regnskydd till ryggsäck, myggmedel, fästingmedel, solskyddskräm, läppbalsam, vattenflaska, livsmedel i fryspåsar, isbox, kylväska, kylklampar, fickkniv, bryne, sittdyna, fickvärmare, handvärmare, snöspade, termometer (inomhus/utomhus), hygrometer, väderstation, radio, nödradio, örngott, öronsnoddar, säkerhetsnålar, sykit, tråd, nålar, tejp för kläder, reflexväst, pannband med reflex, pannlampa med rött ljus, ljuslykta, stearinljus, brandsläckare, brandfilt, skyffel, hink, borste, sopskyffel, liten kvast, vattenkanna, tvättlina, klädnypor, portabel dusch, hopfällbar hink, campingtoalett, biologiskt nedbrytbar toalettvätska, handsprit, diskhandskar, gummihandskar, små plastpåsar för skräp, fickur, resealarm, öronvärmare, bälte, hänglås, nyckelband, reflexband, batteridriven fläkt, myggspiraler, insektsnät till öppning, förvaringsnät, krokar, karbinfästen, fickguide till ätliga växter, panntermometer till mat, kökshandduk, hushållspapper, aluminiumfolie, plastfolie, fryspåsar, matlådor, eldstål, handsåg, liten yxa, hammare, spik, skruv, måttkopp, slev, hålslev, visp, kaffepanna, kaffefilter, tepåsar, salt, peppar, socker, diskställ, vattenuppsamlare, första förbandsinstruktion, kompass, pannlampa, reservbatterier, powerbank, solcellspanel, extra rep, gaffatejp, tejp för tältreparation, sittkudde, liggunderlagslagningskit, extra gasbehållare, värmepåsar, handduk i mikrofiber, snöborste, isskrapa, liten skyffel, sopborste, ryggsäcksskydd, GPS-tracker, AirTag eller liknande spårningsenhet, anteckningsbok, penna, bok, kortlek, fickspel, liten högtalare, öronproppar, vattenflaska i metall, kylmugg, bärbar laddare, eluttag-adapter, förlängningskabel, grenuttag, batteridriven lampa, LED-slinga, tältlampa, sovmask, plastlådor för ordning, tältstänger i reserv, tältbågar, myggspiraler, rökelse, doftljus, nödproviant, stormtändare, bränslepump, rengöringsmedel, trasa, handduk, portabel dammsugare, termometer, hygrometer, väderstation, fickkniv, multiverktyg, säkerhetskniv, vattenfilterpump, vattendunk med tappkran, förvaringsfat, matförvaringskärl, förbandslåda, sårtvätt, desinfektion, smärtstillande, mediciner, tejp för hud, elastiskt bandage, kompresser, värktabletter, fästingborttagare, första hjälpen-handbok, reseapotek, vätskeersättning, plånbok, ID-handlingar, kontanter, ficklampa med zoom, lampa med krok, pannlampa med reservbatteri.
Produkter som diskuteras: "nödradio"
Nödradio med 10000 mAh powerbank, lampa, solcell och vevgenerator
Radio, powerbank & ficklampa
499 kr inkl moms
Läs mer
För att svara på frågan så behöver vi mer information.
Var i landet? Hur länge tänkte du vara ute i taget?
När jag har tältat så har jag lagt fokuset på att sova bekvämt, men jag har ju inte vandrat och haft vikten prioriterad. Men det som jag har med mig om jag har möjlighet är en oerhörd lyxig grej. En kudde!
När jag har tältat så har jag lagt fokuset på att sova bekvämt, men jag har ju inte vandrat och haft vikten prioriterad. Men det som jag har med mig om jag har möjlighet är en oerhörd lyxig grej. En kudde!
tack så mycket skriv privat till mig så kan vi snacka där😊VidarH skrev:
För att svara på frågan så behöver vi mer information.