3 039 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Vad ska man göra med en gammal garageport som numera går in i huset?
Vi har en gammal garageport, förmodligen 60 år gammal som numera leder in i pannrummet. Utanför garageporten finns en carport.
Jag ser några nackdelar med att ha den gamla garageporten:
- smidig väg in för inbrottstjuvar
- det drar kallt på vintern
- draget in genom garageportens springor gör att självdraget genom huset funkar sämre
Vad brukar man göra åt en sån här garageport? Är det värt att ta bort den och mura igen öppningen?
Jag ser några nackdelar med att ha den gamla garageporten:
- smidig väg in för inbrottstjuvar
- det drar kallt på vintern
- draget in genom garageportens springor gör att självdraget genom huset funkar sämre
Vad brukar man göra åt en sån här garageport? Är det värt att ta bort den och mura igen öppningen?
Medlem
· Stockholm
· 4 638 inlägg
Regla och isolera på insidan av dörren och kapa ur ett dörrhål där handtaget till garagedörren sitter, dvs behåll utsidan men isolera insidan och montera en gångdörr osynligt.
Tack! Det låter som en bra lösning att behålla utsidan som den är. Bra idé!Workingclasshero skrev:
Men jag är osäker på vad du menar med att montera en gångdörr osynligt. Menar du kanske att montera gångjärn för att man ska kunna öppna upp från insidan mot garagedörren? I så fall, varför vill man kunna det?
Medlem
· Stockholm
· 4 638 inlägg
Tänkte att du ville ha en dörr någonstans, så varför inte på samma ställe som den gamla fast i vanligt dörrformat.K köpthusvadnu skrev:
Annars spika igen den bara.
Klicka här för att svara