13 787 läst ·
52 svar
14k läst
52 svar
Vad ska man anse om detta?
Tack för att du delarD dala_leon skrev:Tja , här kommer lite uppdatering och info om en släkting som anlitat 'Ava', under 4-5r dagar, inget avtal,,
Lite jobb i trädgården med ett trädäck: 147000 före rot. + 7000 i material., vem som gjort jobbet,, endast en person .(vill ange förnamn)-
Släktingen visade också en pdf där ''Avas' råkade sända (kul för honom) en faktura till ett företag:
Fuktskadad, badrums:.jobb
Arbete: 220000:-
Material: 13440 :-
Min not;
Hur fixar man en 'fuktskada' för 220000:-., material; 13000:-
(Info har skickats till företaget ifråga)
Läste först 14700 tänkte: kass timpeng.
Läste sen 147 000 tänkte:
....sthlm?!? Men vem f-n köper till det priset.
Samma med badrumskostnader
Kanske lite felskrivningar bara såklart
256 nöjda kunder nu då? 🙈D dala_leon skrev:Tja , här kommer lite uppdatering och info om en släkting som anlitat 'Ava', under 4-5r dagar, inget avtal,,
Lite jobb i trädgården med ett trädäck: 147000 före rot. + 7000 i material., vem som gjort jobbet,, endast en person .(vill ange förnamn)-
Släktingen visade också en pdf där ''Avas' råkade sända (kul för honom) en faktura till ett företag:
Fuktskadad, badrums:.jobb
Arbete: 220000:-
Material: 13440 :-
Min not;
Hur fixar man en 'fuktskada' för 220000:-., material; 13000:-
(Info har skickats till företaget ifråga)
En snickare som kostar nästan 4k per timma måste ju vara något utöver det vanliga.
Inget är köpt av honom, han bestrider allt, naturligtvis. Felskrivningar av mig (?):. Nix.P.Öberg skrev:
Ska kolla lite med skatteverket imorgon.....
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 012 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 012 inlägg
Det är väl till samma person som i Facebook-gruppen som jag länkade till.D dala_leon skrev:
Jag sorterar in denna kommentar (och dina föregående i tråden) till kategori "Desperata försvar".Bönhas skrev:
Ett företag utan verksamhet har så klart inte haft nöjda 255 kunder. Och inte heller 20 års erfarenhet. Det är självklart. Däremot kan företagets personal ha denna erfarenhet. Att använda personalens kompetens och erfarenhet samt referera till tidigare kunder ser jag som ren marknadsföring.
Genom att anställa denna personal får ju faktiskt företaget tillgång till kunnande, erfarenhet och kunder som kan fungera som referenser.
Var personalen jobbat tidigare är inget man normalt använder i sin marknadsföring.
Jag känner varken till företaget, dess ägare eller personal. Jag ser inget konstigt alls att anmärka på i informationen du länkade till.
Verkar som du går på någon sorts korståg för företag i allmänhet.
Vi vet om detta företag endast vad som postats i tråden som vad de säger själva, deras bokslut från offentliga källor mm. Och det ser inte vackert ut.
Så utgående från det bör varje försvar innehålla fakta som stöds av rimligt seriösa källor.
Intressant info. Bra med ordning och reda.TRJBerg skrev:
Får man fråga I vilken kategori du sorterar alla kommentarer (inkl denna) med okunniga ogrundade påhopp på företag.TRJBerg skrev:
Du har ju telefonnr. Ring och fråga om du vill veta.D dala_leon skrev:
Någon annan vet knappast orsaken. Varför tycker det är viktigt veta vem som står för tel ab? Räcker det inte att komma till rätt person om man ringer?