Hallå
Har försökt söka runt på nätet för att försöka hitta en vattenlåsinsats till min golvbrunn.
Den saknas helt så jag inget mer att gå på än golvbrunnen. Det står ingen text på den heller som skvallrar om vad det ska vara.
Det jag motetat är att den är väldigt grund, så jag förstår inte riktigt hur det ska gå att trycka ner något.
Det är egentligen endast för tvättmaskinen så kanske man kan hitta någon annan lösning om man inte finner insatsen?
Har försökt söka runt på nätet för att försöka hitta en vattenlåsinsats till min golvbrunn.
Den saknas helt så jag inget mer att gå på än golvbrunnen. Det står ingen text på den heller som skvallrar om vad det ska vara.
Det jag motetat är att den är väldigt grund, så jag förstår inte riktigt hur det ska gå att trycka ner något.
Det är egentligen endast för tvättmaskinen så kanske man kan hitta någon annan lösning om man inte finner insatsen?
Ser ut att kunna vara Purus Alfa. Kanske Alfa mini. Men det är inte en spygatt då? Har du några fler golvbrunnar i närheten?B Björn Johansson9846 skrev:Hallå
Redigerat:
Jo, jag såg den där också när jag googlade på den. Var det som fick mig att tänka att alfa kanske hade en spygatt i serien också.Krilleman skrev:
Utan att känna igen modellen så tycker jag det ser ut som en spygatt. Slå i en hink vatten och lyssna om det skvalar i nån annan golvbrunn i närheten.
S0MMER skrev:
Ser ut att kunna vara Purus Alfa. Kanske Alfa mini. Men det är inte en spygatt då? Har du några fler golvbrunnar i närheten
Har flera golvbrunnar i närheten. Har provat hälla vatten i golvbrunnen och då hör jag att rinner vatten under en av golvbrunnarna. Men det rinner inte ut i någon annan golvbrunn.S0MMER skrev:
Jag provade hälla vatten i golvbrunnen och då hör jag att det sipprar vatten under en golvbrunn i rummet brevid. Dock inte i golvbrunnen utan under.Fotografen skrev:
Vet inte vad det betyder men det kanske är så det ska vara?
Tack för att du tog dig tid att svara
Klicka här för att svara