Hej

Tänkte koppla in mitt vattenfilter jag köpte begagnat häromveckan lite provisorisk innan ombyggnation av inkommande vattenmatning senare i höst..

Min fråga är vad använder jag enklast för att koppla in bypass till filtret på den bifogade bilden? Den har G20 3/4 anslutningar.
Det är en PEM 25 slang idag som jag vill klippa upp och skarva in bypassen på.

Tack på förhand!

• Bypass-koppling i metall med G20 3/4 anslutningar och röda ventiler för montering på vattenledning, pris 675 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle nog fungera rätt bra med 2st sådana som du får lina på med lin och locherpasta.
Kan vara bra att använda stödhylsa också för säkerhets skull. Se till så att slangen bottnar och att inte få snegäng, lätt hänt med prk.
Ett tips är att ha mutter inskruvad innan du trycker in slangen i kopplingen.

Finns många alternativ men så hade jag nog gjort, svårt att se utan en bild vart den ska sitta! 👍

• Rörkoppling i mässing med svart plasthylsa, märkt med IMI, art.nr 2435519, för lin och locherpasta, modell PRK 402.
    Skapa konto
  • Blå stödhylsa för rör, artikelnummer 2436902 från IMI, används för att säkerställa korrekt passform och undvika snegäng.
    Skapa konto
Redigerat:
C carl95 skrev:
Skulle nog fungera rätt bra med 2st sådana som du får lina på med lin och locherpasta.
Kan vara bra att använda stödhylsa också för säkerhets skull. Se till så att slangen bottnar och att inte få snegäng, lätt hänt med prk.
Ett tips är att ha mutter inskruvad innan du trycker in slangen i kopplingen.

Finns många alternativ men så hade jag nog gjort, svårt att se utan en bild vart den ska sitta! 👍
Tack!

Bypassen ska klippas in på PEM25 som går horisontellt på vägg, denna går från hydropress mot varm och kallvatten fördelning. som sagt detta är ett provisorium tills i höst då det ska byggas om med ny vp i huset så jag vill mest testköra mitt vattenfilter redan nu på ett enkelt och billigt men tillförlitligt sätt.

• Gilla
carl95
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.