Håller på att regla upp lite i källaren för att sätta ett nytt innertak och på så sätt dölja en del "gammalt"...bla dra ny el osv...
det jag är kluven i är vilket innertak jag ska välja??....ska ha spottar i taket.
Man kan ju sätta råplan?Någon som har bild på det??...eller något annat förslag??....det är vita betonväggar och en fondvägg där nere så jag skulle vilja ha ett ljust tak typ vitt......
tacksam för bilder och tips.....
/
M
det jag är kluven i är vilket innertak jag ska välja??....ska ha spottar i taket.
Man kan ju sätta råplan?Någon som har bild på det??...eller något annat förslag??....det är vita betonväggar och en fondvägg där nere så jag skulle vilja ha ett ljust tak typ vitt......
tacksam för bilder och tips.....
/
M
Beror på vilken finish du är ute efter. Jag har satt med den sågade utåt. 120 breda kan nog vara snyggare i ett större rum. slå ihop dem dicht an. Jag gjorde med glipor första gången och nu när jag tänder spottarna lyser hela pottan upp( stålburk man har över spottarna). Inte jättesnyggt.
Va själv helt inne på att sätta typ fasad panel modell __--__--__--__--__ (ursäkta asscii ritningen) men hittar inte plank mindre tjocklek än 20mm och då tycker jag att det bygger lite för mycke på höjden och känns onödigt.
I köket har vi råspont målat med vit takfärg (grundat på backen och täckmålat 2 ggr på plats). Kvisthålen behöll vi och för att inte gamla taket skulle lysa igenom, häftade vi hundens bajspåse på ovansidan... Dom är bra till vääldigt mkt