Ja, det är frågan. Det verkar vara vattentäta skott mellan de oilka instanserna kommunhuset.
Saken är den att jag för ett par dagar sedan lämnade in "förhandsbesked om bygglov" till kommunen.
Vi äger i dag en fastighet i tätbebyggt område konstigt nog inte detaljplanerat. Tanken är att vi ska stycka av tomten. Sälja det "överblivna" huset med tomt för att sedan bygga vårt drömhus på tomtbiten som blir över.
Som sagt, förhandsbeskedet är inskickat och jag tänkte påbörja avstyckningsproceduren. Skicka in ansökan om avstyckning?
Är det något mer jag bör göra för jag misstänker att dessa vattentäta skott inte kommer öppnas upp enkom pga mig.
Hjälp mig gärna på vägen.

Avstyckning är det i 252 av landets 290 kommuner inte kommunen som sköter, utan lantmäteriet, så det är knappast förvånande om du tycker att det verkar vara vattentäta skott mellan instanserna.

Sorry, Lantmäteriet, byggnadsnämnd osv sitter alla i kommunhuset i Borås stad. Därav samlingsnamnet "kommunen" lite slarvigt.

Men lantmäteriet tar väl inte i din tomt med tång innan förhandsbeskedet är klart?

haavard skrev:
Men lantmäteriet tar väl inte i din tomt med tång innan förhandsbeskedet är klart?
Jag tror det där är ett rykte, så var det inte här uppe i alla fall,

Läntmäteriet själva sa att jag snarast ska påbörja avstyckningsärendet för att påskynda processen då de har längre handläggningstid än byggnadsnämnden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.