vi är inga vana husägare och har detta året tvättat vårt trädäck med en högtrycksterasstvätt och tralltvätt. Därefter oljade vi in det med trä olja från biltema. Jisses vad dåligt det blev.
Har testat att tvätta om det men ringarna går inte bort.
Vad är lösningen nu?
Slipa ned, tvätta om och såpa in det?
Vad slipar man men isåfall?
Som sagt, lite tummen mitt i handen och behöver alla goda råd jag kan få
Har testat att tvätta om det men ringarna går inte bort.
Vad är lösningen nu?
Slipa ned, tvätta om och såpa in det?
Vad slipar man men isåfall?
Som sagt, lite tummen mitt i handen och behöver alla goda råd jag kan få
Testa en rotborste med skaft och gnugga i träets riktning..E Eekens skrev:
Det ser ut som du inte får bort allt med högtrycken..
Ja inoljningen hindrar ju, varför passar inte skaftet?E Eekens skrev:
Man tvättar alltid först så att man är nöjd sedan ska det torka innan inoljning..
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 572 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 572 inlägg
Ättika och lite vatten och såpa, såpan för att ättikan skall ligga kvar. Borsta lite. Gör detta en Solig dag då tar ättikan bättre, låt ligga 1/2-1timma, skura av med vatten och lite såpa vattnet. Gör om proceduren om det behövs. Absolut ingen olja på en altan, oljan oxiderar och smuts fastnar så altaren se mer smutsig än den är.E Eekens skrev:
Ja men precis. Vet inte - skaftet hängde bredvid borsten men kanske fel i konstruktion. Hjälpte inte att banka i så får va så.Rejäl skrev:
Nej men jag vet det egentligen men verkade först inte vara något bekymmer sen oljade min man in resten och därefter blev det såhär hemskt. Körde såpa på vårt andra trädäck som behandling. Dock körde vi samma maskin men blev inga ringar
Produkter som diskuteras: "linoljesåpa"
Linoljesåpa 5 liter Gysinge
Naturligt rengöringsmedel
436 kr inkl moms
Läs mer
Det är oljan som har ställt till det😢E Eekens skrev:Ja men precis. Vet inte - skaftet hängde bredvid borsten men kanske fel i konstruktion. Hjälpte inte att banka i så får va så.
Nej men jag vet det egentligen men verkade först inte vara något bekymmer sen oljade min man in resten och därefter blev det såhär hemskt. Körde såpa på vårt andra trädäck som behandling. Dock körde vi samma maskin men blev inga ringar