1 044 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Vad ska jag göra med min NAS??
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jag har en halvgammal Buffalo NAS som står och dammar. Frågan är vad jag skulle kunna ha den till!? Har kört backuper mot den i omgångar, men jag vill ändå ha en backup utanför huset så det tillför inte jättemycket. Den är inte smart som tex Synology så jag kan inte installera något annat på den (eller kan jag?). Att rippa alla DVD-skivor och ha dem på NAS hade ju varit fränt men samtidigt totalt onödigt. Samtidigt vet jag att två dagar efter att jag ev sålt den på blocket så kommer jag att behöva den igen.
Förslag??
Förslag??
Kan du synca med typ google drive?
Jag har satt upp så att mina telefoner automatiskt skickar alla foton man tar till google drive och sen syncar mitt hemma NAS mot google drive.
Då har jag allt jag vill ha både på google och på mitt NAS
Jag har satt upp så att mina telefoner automatiskt skickar alla foton man tar till google drive och sen syncar mitt hemma NAS mot google drive.
Då har jag allt jag vill ha både på google och på mitt NAS
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Ja det kunde ju vara en tanke. Jag skulle gärna vilja ha mina bilder även som filer någonstans. Som det är nu finns de bara i Google foto. Förmodligen helt säkert där, men en gammal hederlig backup på dem vore trevligt.M MrDizzy skrev:
Klicka här för att svara