Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Har du löst ventilationen på något annat vis ? Om inte, låt dem vara och sätt ett rör samt valfri friskluftventil.
Jag kan nog inte svara på det för jag vet inte vad eller hur mycket som behövs. Vi har ett antal ventiler på olika ställen, men inga i just de här rummen.I InsidersUnited skrev:
Visst kan jag sätta in rör och ventiler. Det låter ju klokt, att inte sätta igen dem innan jag förstår ventilationen lite bättre
Är det nåt åt det här hållet jag ska ha i så fall? https://www.luftbutiken.se/friskluftsventiler/5977-friskluftventil-100ff.html
Det låter klokt, absolut inte plugga hålen!F fedder skrev:Jag kan nog inte svara på det för jag vet inte vad eller hur mycket som behövs. Vi har ett antal ventiler på olika ställen, men inga i just de här rummen.
Visst kan jag sätta in rör och ventiler. Det låter ju klokt, att inte sätta igen dem innan jag förstår ventilationen lite bättre
Är det nåt åt det här hållet jag ska ha i så fall? [länk]
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 183 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 183 inlägg
Man ska ju inte ha tilluft i kök, badrum och tvättstuga etc. så det gäller ju att det inte är ett sånt rum. Med tanke på att det ser ut som ventilationshålet till ett gammalt kallskafferi i ett hus där jag bodde en gång.
Precis sådana ventiler har jag i huset, från Flexit. De fungerar utmärkt. De går också lätt att öppna och stänga med ett skjutreglage: det uppskattar jag också.F fedder skrev:Jag kan nog inte svara på det för jag vet inte vad eller hur mycket som behövs. Vi har ett antal ventiler på olika ställen, men inga i just de här rummen.
Är det nåt åt det här hållet jag ska ha i så fall? [länk]
Nä, det är ett hål vardera i två vardagsrum.BirgitS skrev:
Varför inte tilluft i kök?BirgitS skrev:
I mitt kök har jag både tilluft och frånluft.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 183 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 183 inlägg
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan man utläsa om väggen är bärande?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad ska jag sätta för att skydda väggens regelverk?
Fönster & Dörrar -
Vad ska jag sätta här för att skydda väggens regelverk?
Fönster & Dörrar -
Hur ska jag fylla/täta dessa hål i badrumsväggen?
Badrum -
plugga hålen från gammal köksblandare i väggen
Kök