Hej är lite osäker hur jag ska gå tillväga. Ska täppa igen en ventilation då det ska komma ett kök där den sitter. (självklart fixar jag ny inluft under fönster.)

Någon som har gjort detta? Hur?

Bifogar bilder.
Mvh
 
DSC_0652.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0653.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det en gammal skafferiventil som suttit där kanske?
Jag skulle inte tagit upp någon ny ventilation alls om det ska vara ett kök där, bara stoppat i en snutt vindpapp eller en bit av en pappsäck och sedan isolering och sedan en ny träbit. Då slipper du göra något på utsidan också.
Tilluft skall inte komma inifrån köket (eller badrum/toalett) utan det ska bara vara frånluft där.

Edit: efter att ha tittat på bilden igen så skulle jag satt ett metallnät mot gallret först.:)
 
S
vindpapp och sedan en träbit.
tips är att du sätter gips innan du sätter köket.
 
Tack för snabba svar.
Tänkte sätta 6mm renoveringsgips innan köket.
 
S
Amatörsnickarn87 skrev:
Tack för snabba svar.
Tänkte sätta 6mm renoveringsgips innan köket.
nja. din "plank" ser plan ut. men normal tjock gips döljer snabbt ojämnheter.
tunn gipsen döljer inte något
 
  • Gilla
Amatörsnickarn87
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.