Hej är lite osäker hur jag ska gå tillväga. Ska täppa igen en ventilation då det ska komma ett kök där den sitter. (självklart fixar jag ny inluft under fönster.)
Någon som har gjort detta? Hur?
Bifogar bilder.
Mvh
Någon som har gjort detta? Hur?
Bifogar bilder.
Mvh
Är det en gammal skafferiventil som suttit där kanske?
Jag skulle inte tagit upp någon ny ventilation alls om det ska vara ett kök där, bara stoppat i en snutt vindpapp eller en bit av en pappsäck och sedan isolering och sedan en ny träbit. Då slipper du göra något på utsidan också.
Tilluft skall inte komma inifrån köket (eller badrum/toalett) utan det ska bara vara frånluft där.
Edit: efter att ha tittat på bilden igen så skulle jag satt ett metallnät mot gallret först.
Jag skulle inte tagit upp någon ny ventilation alls om det ska vara ett kök där, bara stoppat i en snutt vindpapp eller en bit av en pappsäck och sedan isolering och sedan en ny träbit. Då slipper du göra något på utsidan också.
Tilluft skall inte komma inifrån köket (eller badrum/toalett) utan det ska bara vara frånluft där.
Edit: efter att ha tittat på bilden igen så skulle jag satt ett metallnät mot gallret först.
Tack för snabba svar.
Tänkte sätta 6mm renoveringsgips innan köket.
Tänkte sätta 6mm renoveringsgips innan köket.
Klicka här för att svara

