Jag har hittat info om att Bodbyn grå är en kall färg, Ncs -5000-N glans 35. Om det nu stämmer. Vilka träslag (t ex bänkskivor) vilken metall till kranar och handtag passar? Ni som har Bodbyn grå tycker ni att det blir mörkt i köket?
 
  • Gilla
Nords
  • Laddar…
Svägerskan har det tillsammans med svarta detaljer. Handtag, kran etc. Ek bänk och vita väggar och planklaminat golv. Vit keramik ho. Riktigt snyggt! Och känns inte alls mörkt trots ett litet utrymme.

Tycker grå bodbyn funkar bra med svart och guld handtag. Chrome handtagen passar inte alls lika bra.

Tycker både Ek och Bok passar som bänkskiva
 
T
Vi körde med "tegel" och ljusgrå tapet på väggarna.
Bänkskivor i ek, handtag/diskho/kran i rostfritt och ljust laminat golv :)
 
  • Kök med gråa skåp, ek bänkskivor, rostfria detaljer och ljust golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök med tegelmönstrad tapet, ljusgråa skåp, ekbänkskivor, rostfria handtag och diskho samt ljust golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök med grå skåp, tegelimitation på väggar, ek bänkskivor och ljus laminatgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Trollskidan och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
R rebecka skrev:
Jag har hittat info om att Bodbyn grå är en kall färg, Ncs -5000-N glans 35.
Den färgkoden är till en neutral färg som vare sig är varm eller kall, precis som kritvitt, helsvart och alla andra gråtoner emellan.
 
Mikael_L
Den kan möjligen kännas något lite kall, mycket pga att vi är van att ha omkring oss diverse som är målat i 0502-Y, dvs en aning gult i, ... stockholmsvit och allt vad den nu kallas.

Men jag håller med, rent teoretiskt är 5000-N helt fri från färgstick åt något håll och ska nog anses neutral.
 
  • Gilla
Inger1969
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.