Hej!

Vad är det egentligen som gäller för att byggnadsarbete ska anses som påbörjat inom två år. Räcker det att man satt ut pinnar eller måste markberedningen vara påbörjad? Det står inte specificerat i PBL, så jag undrar var jag kan läsa om detta.

Tack för er hjälp:-)

 
I vår kommun räknade de med att bygget var påbörjat när man börjat gjuta plattan.
 
Men om man inte ska ha platta då utan torpargrund ;D I min kommun måste man ha haft byggsamrådet inom två år och byggsamrådet har man ju tillsammans med sin entreprenör precis innan man börjar bygga.
 
Enligt PBL så skall bygget påbörjas 2år efter det att det bygglovet vunnit laga kraft och vara avslutat efter 5 år.
 
Hej !

I vår kommun Kungälv är det byggsamrådet på kommunen som räknas som byggstart.

:)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.