Varför lyser denna lampa på våran pump

• Kontrollpanel för pump med lysande indikatorlampor och texten "Normaldrift" på displayen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilken av dom?

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
Du menar el-patronen är inkopplad?

J Josth skrev:
Du menar el-patronen är inkopplad?
Ja varför lyser den. Så dålig på våran pump🫣

C Charlotte Johansson66 skrev:
Den översta
Eltillskott, går att kalla på manuellt (antar att du inte har gjort det) eller så tycker pumpen att det behövs.

snaggletooth snaggletooth skrev:
Eltillskott, går att kalla på manuellt (antar att du inte har gjort det) eller så tycker pumpen att det behövs.
Tack för svar. Vi har bytt våran elpatron 4 gånger på 7 år. Är det ok att den lyser

Att eltillskottet går till är i sig inget direkt fel, men det bör ju gå så lite som möjligt.
1. Något är felinställt.
2. Pumpen är för liten i förhållande till behovet.
3. Något (kompressorn?) sjunger på sista versen.

snaggletooth snaggletooth skrev:
Att eltillskottet går till är i sig inget direkt fel, men det bör ju gå så lite som möjligt.
1. Något är felinställt.
2. Pumpen är för liten i förhållande till behovet.
3. Något (kompressorn?) sjunger på sista versen.
Tack för svar. Kanske dags att byta ut den

Om det är 0-gradigt ute så ska egentligen el-tillskottet inte behövas men om det är -10 °C kan mycket el-tillskottet behövas till en del av värmen.

C Charlotte Johansson66 skrev:
Tack för svar. Vi har bytt våran elpatron 4 gånger på 7 år. Är det ok att den lyser
Verkar som eran pump fungerar som en elpanna bara...😏 Ska väl egentligen aldrig behövas byta elpatron på en pump för den ska ju bara stötta pumpen när det blir riktigt kallt!

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Frågan jag ställer mig är varför elpatronlampan lyser men inte lampan för kompressor. Måste väl vara något som inte stämmer

V Vector skrev:
Frågan jag ställer mig är varför elpatronlampan lyser men inte lampan för kompressor. Måste väl vara något som inte stämmer
Det undrar jag med. Vet du vad felet kan vara?? Är pannan fel inställd?? Vi ska byta våra element de säger att det kan vara element som ställer till det. Är så dålig på detta område 🫣

Om värmekurvan är extremt hög kan det hända att kompressorn stängs av den enbart går med el-patronen. Vad har ni för framledningstemperatur vid ±0 °C respektive -15 °C? Vad är det för värmepumpsmodell?

J Josth skrev:
Om värmekurvan är extremt hög kan det hända att kompressorn stängs av den enbart går med el-patronen. Vad har ni för framledningstemperatur vid ±0 °C respektive -15 °C? Vad är det för värmepumpsmodell?
Det är en 490

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.