Hej, jag undrar vad jag ska ha när jag ska gjuta igen golvet, hålet är ca. 1.8m x 1.1m. Ska jag blanda cement eller bör man ta grovbetong och hur många säckar behöver man? Någon som har förslag
Glömde bilden, sorry men här är den
Redigerat:
Jag tittade på hinken och Fiskar´s snöskyffel för uppskatta höjden.....
(Ta bort dom innan du gjuter
)
plus minus noll= 17 cm =>336L
25g grovbetong ger 13 L = 336/13= ca 25 säck
Men vad är det du har i "botten" som ser så svart ut?
Jämna ut det!!!! lägg i 50-70 mm frigolit...armeringsnät...gjut!
om 70 frigolit ca 15 säck 25 grov betong
Mindre om du procentar med sten.
Men jag kan inte stå som garant...vill inte vara otrevlig..men jag blir lite osäker på dig.
Har du ingen som kan hjälpa dig?
(Ta bort dom innan du gjuter
plus minus noll= 17 cm =>336L
25g grovbetong ger 13 L = 336/13= ca 25 säck
Men vad är det du har i "botten" som ser så svart ut?
Jämna ut det!!!! lägg i 50-70 mm frigolit...armeringsnät...gjut!
om 70 frigolit ca 15 säck 25 grov betong
Mindre om du procentar med sten.
Men jag kan inte stå som garant...vill inte vara otrevlig..men jag blir lite osäker på dig.
Har du ingen som kan hjälpa dig?
Ja du, osäker på mig kanske du ska vara
men riktigt så illa som du tror är det inte. Klart jag ska isolera så att det behövs gjutas ca. 8-10cm o det svarta är granulering(järnsand) men jag undrar vad som är smartast,bäst o enklast att laga igen med. Köpa säckar med grovbetong eller cement?:S Annars så är detd^_^b det är ju lördag...
Ja, precis, cement köper du ju när du själv vill blanda till det som du vill ha det, exempelvis om du vill blanda i lecakulor eller EPS eller nåt annat till egenpåhittade specifikationer, eller om du helt enkelt vill ha bättre kontroll över specifikationerna, vilken ballast du använder osv, så till det syftet du ska ha det till går det nog på ett ut rent kvalitetsmässigt.
Klicka här för att svara