1 976 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Vad krävs för att får låna?
Usch, blodpudding är det värsta jag vet! 
Nejdå, jag har räknat och räknat och vi kommer att kunna leva ganska gott även om vi har ett rejält lån att betala av på.
Vi ska till banken nu i veckan, men man vill ju veta om det är någon idé att ens hoppas på att få låna.
Nejdå, jag har räknat och räknat och vi kommer att kunna leva ganska gott även om vi har ett rejält lån att betala av på.
Vi ska till banken nu i veckan, men man vill ju veta om det är någon idé att ens hoppas på att få låna.
Får man fråga vad eran sammanlagda inkomst per månad brutto är? Har ni någon kontantinsats?petra skrev:Vi var på banken i våras för att få lånelöfte, jag var för närvarande föräldraledig och hade tyvärr inget fast jobb att återgå till, men det såg inte banken som ett problem.
Banken resonerade som så att jag antagligen inte kommer att vara utan jobb i hela mitt liv och att om vi klarade kostnaderna med den inkommst jag hade då, så kommer det bara att bli bättre senare.
Ansökte om ett lån på 1,7 milj och hade ingen kontantinsats.
Däremot tänkte vi lösa nuvarande lån.
Nordea är denna underbara bank.... ;D
Vi har en inkomst på ca: 40.000 inklusive 1 barnbidrag, sambon är just nu mammaledig och vi ska till FSB & Handelsbanken nu på torsdag sen till SEB på fredagen för att prata om kreditiv. Vi har ingen kontantinsats alls men vi hoppas på att få endel ifrån våran bostadsrätt som kontantinsats(100.000kr - 150.000kr). Sen ska vi eventuellt bo hos någon släkting eller nåt under byggtiden & planerar att göra mycket själva på bygget.
Sen har vi ett lån på ca: 50.000kr på en bil.
Jag tror att bankerna kommer att skrika rätt ut pga våran ekonomi men vi ska göra ett försök iaf.
Klicka här för att svara