Undrar vad det kostar att montera in 4 styck takfönster 9x14 i oinredd övervåning. Ingen isolering eller annat arbete invändigt. Gäller Älvsbyhus. Dvs ingen råspont. Bara plast och takpannot. Fönsterna ska monteras mellan takstolar med c/c 1400.

Vad tror ni? Hur mycket vill en hantverkare ha för alla 4?

http://www.artbud.pl/Okno_dachowe_obrotowe_OMAN_EH_94x140cm_1szt-10701.html

Redigerat:
Tog mig och en svensk snickare (ej van vid montera takfönster) nästan 2 dagar att montera 2 velux 140x78 fönster. Råspont tak, betongpannor.
Tiden inkl visst kliande i huvudet om hur montera mm. Låter kanske långsamt men det var den tid det tog faktiskt. Fast nu kan man ju det så de 2 andra takfönsterna jag monterat har gått snabbare.

Man behöver vara 2 vid vissa moment.

tror jag fick ett fast pris av nån på ca 3500-4000 kr styck för montera (ínkl moms).

Ok. Tack!

• Gilla
Isacp
  • Laddar…
Kan bekräfta ohlgren's uppskattning.

Men två måste man bara vara under mycket kort tid, dvs. den tiden det tar att lyfta i själva glaset när allt är monterad. Alltså typ en minut.

Jag och en snickare fixade min 2 takfönster på en dag och då var det ut med den gamla såga upp för de nya större och i med dem och sedan tätt på utsidan. Så som haavard sa så behöver man ju inte vara 2 hela tiden, så man kan ju jobba med 2 olika fönster...

Efter det så fanns ju hela inside grejen kvar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.