SÅ har vi kikat på en tomt( 34.5 hk) Som vi ev ska lägga bud på.

Huset ska byggas på en kulle där det i dagsläget står ungskog på (björk och nån mini gran).
Inga berg eller konstigheter utan sandmark.

Vi planerar att röja och markbereda själva inför gjutningen. Men frågan är vad vi kan beräkna att gjutningen kommer kosta per/m2.

Vi kommer ordna singel/grus?? (Det man har undet betongen) genom bekanta och på så sätt dra ner kostnaden. Även grävmaskiner osv kommer finnas. Det som vi inte kommer göra själva är själva gjutningen.

Så vad kostar själva betongen inkl utkörningen exkl ramar, isolering osv.
Och vad kostar gjutningen inkl ramar, betong, isolering osv.

Fråga nr 2 är vad det kommer kosta i ca att borra efter vatten och anlägga avlopp, och att ansluta till elnätet.

Elnät/gård finns ca 100-200 m fr byggnadsplatsen. Kommulant vatten finns ca 500 m bort, är det lönt att ansluta eller billigare att borra?

Givetvis förstår jag att ni inte kan ge exakta priser! Men det är ju fakriskt stor skillnad på att borra i tex sthlm jämfört i småländska skogarna;)

Jag är ny här och ursäkta om jag inte får alla ord rätt. Jag och min sambo kikade som sagt på ett objekt idag där bud ska vara inne på måndag. Därför vill vi ha lite bättre kolla på vad det kan tänkas kosta innan vi lägger bud.

Jag har googlat men hittar inget relevant och i rätt område! Fackmän ska ringas på måndag för att kolla upp mer .

//Malin - MaRomer

Är jag helt ute när jag gissar på ca 500 000:- upp till 700 000:- för allt det jag nämnt ovan?

Huset komme rligga på en kulle där det är sand under.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.