152 637 läst ·
128 svar
153k läst
128 svar
Vad kostar det att bygga?
Hade fortfarande inte skadat att se en kalkyl.
Hej, jag skulle jättegärna vilja ta del av kalkylen om möjligt! vi är i uppstartsfasen med nyköpt tomt men lite orolig för vissa kostnader, bland annat dolda rackare. Vore väldigt tacksam om jag fick kika på er. Tack!B Byggjonny skrev:
Camilla
hej, jag skulle gärna kika på kalkylen om möjligt! Med vänlig hälsning, Camillaes.suhaggyB skrev:
BOA 180 kvm enplan - 4 mkr.
I priset ingår inte tomt eller bygglov. Ganska hög standard.
Vi tog fram hela ritningsunderlaget varefter en entreprenör gjorde grunden. Överbyggnad har vi gjort i egen regi förutom att vi köpt ca 400 timmar av en kompis för hjälp vid stomresning och inv beklädnad. Ventilation har vi gjort själva men köpt el och rör.
Kan skicka slutkalkyl om så önskas. Inflyttning i jan 2020 så siffrorna är färska.
Vi byggde Varbergshus, 1-plans på 156m2 (Grimsholmen modern) i Örebro, med carport o isolerat förråd på 14 m2..Lösvirke, grundmålad fasad och vi gjorde målningen själva. Gjorde en del extraval och tillägg och hamnade på ca 4.3 milj med tomt + VA. Hade egna avtal med lokala entreprenörer som var vana att arbeta ihop. Byggaren höll i samordningen. Vi höll budget och allt funkade perfekt. Har byggkalkylen kvar.Marlen Eskilsson skrev:
L Lövdalen skrev:Vi byggde Varbergshus, 1-plans på 156m2 (Grimsholmen modern) i Örebro, med carport o isolerat förråd på 14 m2..Lösvirke, grundmålad fasad och vi gjorde målningen själva. Gjorde en del extraval och tillägg och hamnade på ca 4.3 milj med tomt + VA. Hade egna avtal med lokala entreprenörer som var vana att arbeta ihop. Byggaren höll i samordningen. Vi höll budget och allt funkade perfekt. Har byggkalkylen kvar.
Hej! vi är i startgroparna och ska köpa tomt men jag oroar mig så för kostnaderna. Tycker det är så svårt att veta vad alla poster kostar?
Du skrev att du har byggkalkylen kvar, det finns inte möjlighet att få ta del av den så jag kan försöka få en uppfattning av alla kostnader? Vore väldigt snällt! Med vänlig hälsning, Camilla
camillaj@mail.com
Skickar den på mail i morgon//C Camillaj skrev:Hej! vi är i startgroparna och ska köpa tomt men jag oroar mig så för kostnaderna. Tycker det är så svårt att veta vad alla poster kostar?
Du skrev att du har byggkalkylen kvar, det finns inte möjlighet att få ta del av den så jag kan försöka få en uppfattning av alla kostnader? Vore väldigt snällt! Med vänlig hälsning, Camilla
camillaj@mail.com
Medlem
· Västernorrland
· 15 inlägg
L Lövdalen skrev:Vi byggde Varbergshus, 1-plans på 156m2 (Grimsholmen modern) i Örebro, med carport o isolerat förråd på 14 m2..Lösvirke, grundmålad fasad och vi gjorde målningen själva. Gjorde en del extraval och tillägg och hamnade på ca 4.3 milj med tomt + VA. Hade egna avtal med lokala entreprenörer som var vana att arbeta ihop. Byggaren höll i samordningen. Vi höll budget och allt funkade perfekt. Har byggkalkylen kvar.
Hej.
Jag skulle vara väldigt tacksam om du ville dela din kalkyl med mig också.
Tack på förhand!
/Matthias Modig
matthias.modig(a)gmail.com
Hej Hans! såg nu att mitt mail inte kom fram till dig så jag skriver här istället!L Lövdalen skrev:
Stort tack för kalkylen, verkligen uppskattat och värdefullt från min sida. Har suttit och försökt gissa mig till olika uppgifter och dina uppgifter bekräftade att jag var på rätt spår!
Och stort tack för genuina och bra tips!
Önskar dig en fin kväll och helg!
Mvh Camilla
Vill också ha kalkylen jabbckie@gmail.com