3 376 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Vad kan man spara pengar på?
Vi har just fått hem en offert på ett nytt kök från Ballingslöv och enligt min mening var den i saftigaste laget... Eftersom de inte specar vad det är som kostar utan bara lämnar en klumpsumma så är det ju svårt att se om det är någonting man skulle vinna på att låta bli att köpa från dem.
Bänkskivor har jag funderat på att köpa på Ikea istället. Deras måttbeställda ekskiva borde väl funka minst lika bra som Ballingslövs, eller? Om inte annat så är den i alla fall väldigt mycket billigare....
I dagsläget ligger även med spottar för montering under skåpen samt transformatorer till dessa. Är det värt att köpa dessa från Ballingslöv eller skall man kanske jaga rätt på andra någon annanstans?
Hur är det med diskbänk t ex kan man spara på att köpa det någon annanstans? Nu har vi funderat på en underlimmad men det är väl antagligen mycket dyrare än att köpa en som limmas på ovanifrån, eller?
Kom gärna med tips på hur man kan banta en allt för dyr offert!
Bänkskivor har jag funderat på att köpa på Ikea istället. Deras måttbeställda ekskiva borde väl funka minst lika bra som Ballingslövs, eller? Om inte annat så är den i alla fall väldigt mycket billigare....
I dagsläget ligger även med spottar för montering under skåpen samt transformatorer till dessa. Är det värt att köpa dessa från Ballingslöv eller skall man kanske jaga rätt på andra någon annanstans?
Hur är det med diskbänk t ex kan man spara på att köpa det någon annanstans? Nu har vi funderat på en underlimmad men det är väl antagligen mycket dyrare än att köpa en som limmas på ovanifrån, eller?
Kom gärna med tips på hur man kan banta en allt för dyr offert!
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Har för mig att det kan löna sig att be om offert på precis samma saker från en annan butik...Finns ju husfirmor som ger 40% på ballingslöv så de har ju marginaler att ta av, och tror de att de kan få en att köpa utan rabatt så gör de väl ett försök...
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Hittade det jag läst tidigare nu: http://forum.byggahus.se/koek/11110-ballingsloev.html
Vi har gjort som Du fast precis tvärtom. Vi har köpt skåp och stommar från IKEA som är billiga. Sen har vi lagt krut på granitgolv. bra maskiner, bänkskivor i granit, cool rostfri mosaik, flushlimmad disklåda, infällda högtalare och vass belysning.
Bättre att lägga krut på "runt-om" än på själva köksinredningen är min uppfattning.
Bättre att lägga krut på "runt-om" än på själva köksinredningen är min uppfattning.
Klicka här för att svara