Jag har inte tummen mitt i handen men av rådande omständigheter så känns det väldigt förmånligt att passa på och anlita en kakelsättare för att på så sätt få en fackmana godkänd badrums renovering. Ta bara ROT-avdraget plus att föreningen erbjuder 10 000kr så förstår ni varför. Detta gäller en bostadsrättslägenhet med betong väggar.

Jag har aldrig satt kakel och vill inte ge mig in på det heller, därför anlitar jag en plattsättare till det och de är ju inte gratis och jag är inte rik.
Det jag undrar är hur mycket kan jag förbereda för att hålla kostnaden nere?

För att börja någonstans så fixar jag att riva ut allting förutom el och vvs. Jag har tex en kompis som kan EL sidan. Finns det något mer jag kan göra för att underlätta för plattsättare och de övriga när den väl kör igång för att hålla kostnaden nere?

P
Är du någorlunda händig så kan du ju göra allt själv och utnyttja ROT-avdraget på rör- och eljobben. Då sparar du mest pengar och får det godkänt utfört eftersom privatpersoner får utföra plattsättningsarbeten enligt branschreglerna.

Annars kan du väl; Skyddstäcka, riva (inkl. golvbrunnen om den måste bytas), slipa rent golv och väggar från fix/lim, spackla väggar och golv, kånka upp material som dom tar utkörning på och ta hand om alla sopor.
Montera ihop nya inredningen och bestäm i ett tidigt skede vart allt ska sitta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.