24 171 läst ·
17 svar
24k läst
17 svar
Vad kan konkurerra ut kirskål?
Problemet med kirskål är det kommer upp först av allt på våren, och den kommer kraftfullt. Jag tror inte det finns något som kan konkurrera ut den, i bästa fall finns det växter som kan samexistera med kirskålen. Då får man rensa kirskålen för hand under säsongen eller leva med den.
Medlem
· Västra götaland
· 69 inlägg
Här hos mig hjälper jag smultronen att ta över kirskålen. Så tidigt som möjligt,plockar jag bort allt som inte är smultron, mestadels kirskål då alltså, och efter ett tag är det bara smultron kvar, kirskålen är helt borta. Och det är inte för jobbigt, jag plockar lite på morgonen innan jag går till jobbet, kanske fem minuter, och sen på eftermiddagen kanske 10 minuter, och så håller jag på så några veckor. Sen är det löst.
Men det är klart, jag får göra det varje år, men det är det värt, Ungarna alskar smultronen
Men det är klart, jag får göra det varje år, men det är det värt, Ungarna alskar smultronen
Jag sprutade med Roundup 2 år i rad(2 omgångar varje år; vår och sensommar) och la sedan på tunnt lager med lite gammal jord som fanns på tomten lite här o där(för att få det jämnt), lite toppdress också. Sådde sen gräs där för 2 år sedan och kan inte se en enda kirskål. Fint gräs också; Weibulls Villa frön.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden