Kopplar in diskmaskin hos dottern. Anslutningsrör till kallvattnet är för långt, blir veck på slangen till kranen när diskmaskinsanslutningen kopplas.
Ta bort kopparröret helt går inte, då blir det för kort, så hur löser jag detta enklast?

Knyckligt:
Vattenanslutning under diskbänk med böjd slang och kopparrör som skapar veck, nära diskmaskinsanslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Från sidan:
Diskmaskinsslang veckar sig vid anslutning till för långt kopparrör och kran.
Skapa konto

Framifrån med varmvattenanslutning:
Installation av diskmaskin: Vattenanslutning med veckad slang och kopparrör under diskho.
Skapa konto

• Gilla
Danieldndnbd
  • Laddar…
en vinkel med utv- inv gängning mellan den svarte och slangen från blandaren

Ring en röris på måndag så dottern slipper vattenskada

Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Ring en röris på måndag så dottern slipper vattenskada
Får nog bli så för enligt instruktionerna kan man inte montera Knycklan med hjälp av övergångsnipplar, då läcker det, istället ska Ballofix användas, men gängmässigt är det ju exakt samma sak.

Anna_H Anna_H skrev:
Kopplar in diskmaskin hos dottern. Anslutningsrör till kallvattnet är för långt, blir veck på slangen till kranen när diskmaskinsanslutningen kopplas.
Ta bort kopparröret helt går inte, då blir det för kort, så hur löser jag detta enklast?

Knyckligt:
[bild]

Från sidan:
[bild]

Framifrån med varmvattenanslutning:
[bild]
Köp en kortare slang
Anna_H Anna_H skrev:
Får nog bli så för enligt instruktionerna kan man inte montera Knycklan med hjälp av övergångsnipplar, då läcker det, istället ska Ballofix användas, men gängmässigt är det ju exakt samma sak.
Har liknande slang på en av mina blandare och den går att byta ut och lossa uppe i blandaren.
Kan du det på din blandare så kan du köpa en ny kortare slang då slangarna finns i 10cm intervaller hos välsorterade VVS handlare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.