Jag är lite intresserad av en begagnad Woodster c6 06 kombimaskin. Säljaren hävdar dock att rikthyveln roterar samtidigt som klyvsågen, låter inte så betryggande.

Någon som har erfarenhet om vad problemet kan vara, och om det är något som enkelt låter sig repareras.

Bästa svaret

R Ronta_17 skrev:
Jag är lite intresserad av en begagnad Woodster c6 06 kombimaskin. Säljaren hävdar dock att rikthyveln roterar samtidigt som klyvsågen, låter inte så betryggande.

Någon som har erfarenhet om vad problemet kan vara, och om det är något som enkelt låter sig repareras.
Lite sent svar men Woodstar C6 06 är en väldigt enkel maskin. Den har en motor och en utgående axel. På denna axel så sitter remskivor som går till respektive funktion. När man med vreden väljer vilken funktion man vill köra så kopplas remskivan på axeln. Detta är i princip en öppen konstruktion inne i maskinen. Så jag hade inte varit orolig för att köpa maskinen. Sannolikt behöver man bara plocka isär och rengöra.

Tack för svar!
Tyvärr vågade jag inte chansa, så det blev någon annans problem.

Anade det men det är ju det som är lite finurligt med internet att om 5 år när någon annan har samma problem så finns svaret här😁

• Gilla
Ronta_17
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.