1 691 läst · 7 svar
2k läst
7 svar
Vad kan detta bero på och vilka åtgärder är möjliga och prisuppskattning?
Hej alla experter!
Såg detta på mitt hus härom veckan, min fråga lyder som rubriken vad kan detta bero på och vilka åtgärder är möjliga, ifall det är något som behöver fixas omgående och prisuppskattning?
Tack på förhand.
Såg detta på mitt hus härom veckan, min fråga lyder som rubriken vad kan detta bero på och vilka åtgärder är möjliga, ifall det är något som behöver fixas omgående och prisuppskattning?
Tack på förhand.
Det är bara beläggningen på kantelementen som har spruckit bort. Det du ser bakom är frigolit en. Putsa igen det om det stör dig annars låt det vara.
Moderator
· Stockholm
· 53 524 inlägg
Man kan ju ev. fundera på varför den har spruckit. Inget område jag kan något om. Men det ser väl möjligen ut som hela huset vilar på frigoliten i kantelementet, och har sjunkit lite så att det yttre tunna betongskiktet spruckit.
Du har garanterat limmade sockelskivor. Det går inte att putsa utan nät mot frigolit. Det du kan göra är att skära ett snitt som är rakt i v-profil så du kan sätta in ny sockelskiva-bit där det är skadat. Sen putsar du över snittet som blivit. Sen blir det att målat efter slipat av ytan.
En sträcka på ca 1 m sockelskiva är trasig som antagligen har varit trasig sen huset byggdes och du drar slutsatsen att huset sjunkit? Vet du ens hur dessa kantelement monteras och är uppbyggda??H hempularen skrev:
Klicka här för att svara