Takfärgen i mitt innertak har börjat lossna, och jag såg att det var guldigt och lite svartprickigt på undersidan. Vet någon vad det är?
Huset är byggt i början av 30-talet och jag trodde nog att det var kalkfärg underst, det har sett ut då i de andra rummen men inte här.
Huset är byggt i början av 30-talet och jag trodde nog att det var kalkfärg underst, det har sett ut då i de andra rummen men inte här.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 019 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 019 inlägg
Här står det om test av limfärg.
https://www.gysinge.com/article/1091/gammal-limfärg
https://www.gysinge.com/article/1091/gammal-limfärg
Klicka här för att svara


