Takfärgen i mitt innertak har börjat lossna, och jag såg att det var guldigt och lite svartprickigt på undersidan. Vet någon vad det är?
Huset är byggt i början av 30-talet och jag trodde nog att det var kalkfärg underst, det har sett ut då i de andra rummen men inte här.
 
  • Ett böjt ark med fläckig yta, troligen papper eller material med vita prickar, mot enfärgad bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Blad täckt av vita fläckar, tex avsaltning eller sjukdom, på metallisk bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad innertak, färg flagar av, exponerat underlag, behöver reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Kan vara limfärg.
 
S sinuslinus skrev:
Kan vara limfärg.
Den löser inte upp sig i vatten, visst borde limfärg göra det?
 
S
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.