ispik
Isbilld skulle jag kalla det. Smid om spetsen litet så har du ett bra redskap att hugga hål i isen med. Stroppen skall träs runt handleden som extra säkerhet så man inte tappar den i vaken. Om man likväl tappar den i vaken kan man om man ha tur få tag i stroppen med en nätidragg.
Klicka här för att svara

