P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Vindskiveplåt eller vindskivebeslag. Finns att köpa i bygghandeln (finns flera olika standardmått så mät den befintliga först).
Annars går det såklart att köpa hos plåtslagare också.
Edit: Såg nu att du hade en 'triangel' mot taket. Är det den du menar så skulle jag tro att du måste köpa den hos plåtslagaren.
Annars går det såklart att köpa hos plåtslagare också.
Edit: Såg nu att du hade en 'triangel' mot taket. Är det den du menar så skulle jag tro att du måste köpa den hos plåtslagaren.
Redigerat:
Precis. Editerade just mitt tidigare inlägg 
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Jag vara snabbare 
Hade takläggare hemma nu i sommar och han tyckte det var lite väl öppet i skarven. Har sett att många har sina vindskiveplåtar in under takpannorna men jag förstår inte riktigt hur det ska gå att få till, känns som de sitter alldeles för högt så jag måste nog ta ner höjden på vindskivan också.
Hade takläggare hemma nu i sommar och han tyckte det var lite väl öppet i skarven. Har sett att många har sina vindskiveplåtar in under takpannorna men jag förstår inte riktigt hur det ska gå att få till, känns som de sitter alldeles för högt så jag måste nog ta ner höjden på vindskivan också.
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Man har bly eller något gummi liknade (ersätter bly) den sista biten så kan man forma det så de stämmer med pannorna.Peter_K skrev:Jag vara snabbare
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg