Hej vänner,

Har ikväll suttit och skulle byta ut tändelementet i vår baxi eurofire pelletsbrännare. När jag skulle skruva loss skruvarna som håller de två kablarna/trådarna lyckades ena skruven paja och bägge skruvar var i allmänt kasst skick (verkar varit orörda i 10+år och satt stenhårt).

Tror ni just denna del är produktspecifik och därav en reservdel eller bör den kunna köpas i elbutik? Vad kallas detta mer specifikt?

Tacksam för alla svar då det blir lite väl kallt utan pelletsbrännaren igång...

Tack!
 
  • Grön elektrisk anslutning hållen i en hand, skadade skruvar synliga, använd för att koppla tändelement.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en hand som håller ett grönt kopplingselement för pelletsbrännare med skadade skruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en standardkontakt. Kan dock inte komma på namnet för tillfället. Hittar inte min elfa katalog.
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
send din adresse i em PB, så skicker jeg dig en i posten gratis ;)

EDIT: hov - så lige at din har større avstand mellem polerne - dem har jeg ikke :( - du må dog gerne få een hvis du vil)
wYDA4Uz.jpg
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.