Hej vänner,
Har ikväll suttit och skulle byta ut tändelementet i vår baxi eurofire pelletsbrännare. När jag skulle skruva loss skruvarna som håller de två kablarna/trådarna lyckades ena skruven paja och bägge skruvar var i allmänt kasst skick (verkar varit orörda i 10+år och satt stenhårt).
Tror ni just denna del är produktspecifik och därav en reservdel eller bör den kunna köpas i elbutik? Vad kallas detta mer specifikt?
Tacksam för alla svar då det blir lite väl kallt utan pelletsbrännaren igång...
Tack!
Har ikväll suttit och skulle byta ut tändelementet i vår baxi eurofire pelletsbrännare. När jag skulle skruva loss skruvarna som håller de två kablarna/trådarna lyckades ena skruven paja och bägge skruvar var i allmänt kasst skick (verkar varit orörda i 10+år och satt stenhårt).
Tror ni just denna del är produktspecifik och därav en reservdel eller bör den kunna köpas i elbutik? Vad kallas detta mer specifikt?
Tacksam för alla svar då det blir lite väl kallt utan pelletsbrännaren igång...
Tack!
Hobbysnickare
· skaraborg
· 365 inlägg
Det är en standardkontakt. Kan dock inte komma på namnet för tillfället. Hittar inte min elfa katalog.
Hobbysnickare
· skaraborg
· 365 inlägg
https://m.elfa.se/sv/honkontakt-ras...1&page=3&origPos=29&origPageSize=50&simi=99.9
Kan det vara denna? Vad är avståndet mellan kontakterna? Denna är 5,08mm
Kan det vara denna? Vad är avståndet mellan kontakterna? Denna är 5,08mm
send din adresse i em PB, så skicker jeg dig en i posten gratis 
EDIT: hov - så lige at din har større avstand mellem polerne - dem har jeg ikke
- du må dog gerne få een hvis du vil)

EDIT: hov - så lige at din har større avstand mellem polerne - dem har jeg ikke

Klicka här för att svara

