Det gäller utomhusbelysning. Är det någon som känner igen ljuskällan på bilden? Tacksam för någon typ av produktnamn så att jag kan googla mig fram och beställa en ny.
Förstår inte heller riktigt hur den ska kopplas ur? Ska kablarna kopplas ifrån själva ljuskällan, eller ska jag följa kablarna in i kåpan och koppla ur kablarna i den änden istället?
Tacksam för hjälp!
Förstår inte heller riktigt hur den ska kopplas ur? Ska kablarna kopplas ifrån själva ljuskällan, eller ska jag följa kablarna in i kåpan och koppla ur kablarna i den änden istället?
Tacksam för hjälp!
Hej
Har du tittat in i kåpan? Det borde finnas en kopplingsplint, eller liknande, där elkabeln från husets ansluts. Den kabeln kommer antagligen ovanifrån eller ut genom väggen armaturen sitter på.
Att öppna kylflänsen/pucken kan du prova att göra när du kopplar bort den från elnätet.
Däremot så anar jag att du sparar på tid och pengar på att helt enkelt köpa en ny armatur. Det ser ut att vara ett antal år sedan den sattes upp.
Har du tittat in i kåpan? Det borde finnas en kopplingsplint, eller liknande, där elkabeln från husets ansluts. Den kabeln kommer antagligen ovanifrån eller ut genom väggen armaturen sitter på.
Att öppna kylflänsen/pucken kan du prova att göra när du kopplar bort den från elnätet.
Däremot så anar jag att du sparar på tid och pengar på att helt enkelt köpa en ny armatur. Det ser ut att vara ett antal år sedan den sattes upp.
Det sitter ett plastlock inuti armaturen och där bakom tror jag kopplingen sitter. Är det vanligt att man byter ut hela armaturen? Jag antar att jag får anlita elektriker (...igen, det var inte länge sen sist) eftersom det är en fast installation. Dessutom utomhus vilket gör mig ännu mindre sugen på att försöka själv.Pjosk75 skrev:
Hej
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad kallas denna kub-mutter som finns på Biltema-batterier?
El -
Vad kallas denna modell av byggnad?
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Kan jag använda denna ljuskälla?
Värme allmänt -
Vad kallas denna t-spårsmutteraktiga del?
Verktyg & Maskiner -
Vad kallas denna typ av "skruv"
Byggmaterial & Byggteknik