Om jag minns rätt så har vi här på bygget runt 10 kubik, vilket blir en del reservkraft. Sedan är de troligen isolerade en bit för att hålla tempen uppe över ett antal grader.kidon skrev:
Innehållet beror väl lite på vad industrin har för tillverkning. Kan vara allt från vatten till kemikalier. Jag jobbar själv i en tillverkningsindustri och våra tankar innehåller allt från vatten till kemikalier som skulle kunna ta död på folk i värsta scenariot.
Garanterat buffert för sprinklervatten när det är uppställt med extra pumphus bredvid. Har flera identiska såna behållare med tillhörande hus på jobbet. I flera hus är det en mindre elpump och därtill en eller två kraftiga dieseldrivna pumpar (beror nog på vilken redundans och risk som föreligger). Dieselförrådet är bara på några kubik, man räknar inte med så många timmars drift innan en sådan tank är tom/insatsen är över.
Förra året frös en ventil sönder med tillhörande 3" rör som systemet hanterade som utlöst sprinkler... Betyder att det blir rätt mycket vatten väldigt fort när två diesel 5or försöker hålla trycket uppe på ett öppet rör!
Förra året frös en ventil sönder med tillhörande 3" rör som systemet hanterade som utlöst sprinkler... Betyder att det blir rätt mycket vatten väldigt fort när två diesel 5or försöker hålla trycket uppe på ett öppet rör!
Klicka här för att svara

