Byggahus.se
Har googlat och sökt på alla tänkbara kombinationer både svenska och min dåliga engelska men lyckas inte hitta det jag söker.
Jag letar efter "vi kallar det centreringsdorn!" Typ en rundstång med spets. Det finns olika dimensioner har jag sett nånstans. Kanske såg jag nåt liknande bland @Ola C verktyg och fräsar i lördags på fräsdagen hos @Daniel_N
Behöver hjälp att hitta rätt namn och kanske även inköpsställe

• Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
@jac hade som vanligt rätt (försöker fjäska för honom så han ska bli mjuk o gó igen efter debacklet med fräsbordsutsuget) dom han länka till är exakt den satsen jag har. Väldigt användbara.

• Gilla
Ezcobar och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
försöker fjäska för honom
Det tar sig, lite till så blir det nog bra.

• Haha
  • Älska
Ola C och 1 till
  • Laddar…
Vad kallar man en sån här för?
Har hittat 1 återförsäljare men vill försöka komma ner lite i pris.

Med vänlig hälsning,

• 7C50E8D4-2F8F-4F4F-9505-FB6A80884AB1.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 7EAEF531-52AB-42BF-996D-4900EA06144A.jpeg
    Skapa konto
  • 84F5ABBC-9B34-44B4-AB44-A515741A82AB.jpeg
    Skapa konto
  • E46F3CF0-55F8-46E0-976B-97EFF19C5F4E.jpeg
    Skapa konto
B berne88 skrev:
Vad kallar man en sån här för?
Har hittat 1 återförsäljare men vill försöka komma ner lite i pris.

Med vänlig hälsning,
Blev nyfiken och testade att bildgoogla ”pneumatic profile sander”, fick fram en del likartade.

Om du råkar ha en Fein Multimaster så finns det en trevlig tillsats för slipning av profiler.

Bernieberg Bernieberg skrev:
Blev nyfiken och testade att bildgoogla ”pneumatic profile sander”, fick fram en del likartade.

Om du råkar ha en Fein Multimaster så finns det en trevlig tillsats för slipning av profiler.
Mmm har en makita ”fein” kan ju finnas till den, är ju samma typ av rörelse den göra

B berne88 skrev:
Mmm har en makita ”fein” kan ju finnas till den, är ju samma typ av rörelse den göra
Finns ju adapter annars. Men det blir en när nog linjär rörelse med den setupen till skillnad från en cirkulär med maskinen du länkade till första. Den sistnämnda är nog mer effektiv.

Bernieberg Bernieberg skrev:
Finns ju adapter annars. Men det blir en när nog linjär rörelse med den setupen till skillnad från en cirkulär med maskinen du länkade till första. Den sistnämnda är nog mer effektiv.

Mmm kan vara värt att testa än då, den ligger på 5700kr plus moms helt sjukt.... dyr, enligt återförsäljaren används den mest inom metallindustrins, och inte så mycket i trä som min tanke är

Denna variant såg trevlig ut men vet inte hur bra den är.

upload_2018-11-28_22-31-13.jpeg
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.