Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Speed square eller hur det nu stavas.
Ovanliga i sverige
Ovanliga i sverige
Produkter som diskuteras: "Speed square"
Snabbvinkel MRS Speed Square Hultafors
Mät och markera vinklar snabbt
199 kr inkl moms
Läs mer
Min har bara tumsmått och det går det också. Någon återvändande Amerikaemigrant har tagit hem den någon gång för länge sedan.
Oftast är en vanlig vinkelhake mer praktisk men ett par gånger i året kommer amerikavinkeln fram och då är den helt oersättlig.
Oftast är en vanlig vinkelhake mer praktisk men ett par gånger i året kommer amerikavinkeln fram och då är den helt oersättlig.
Jag har en metrisk version (Swanson) jag köpte från amazon.com, väldigt använbar. Värsta problemet är att den är så grov i markeringarna, inte gjord för finsnickeri. Fast där har jag övergått till kombinationsvinkeln.
De runda urtagen används till att klippa tex ståltråd eller tunnare pianotråd. Funkar ofta sådär... Vet inte om den har något speciellt namn - skall vi kalla den "flacktång med klippfunktion"? Kombinationstång känns lite för pretentiöst...
Produkter som diskuteras: "Kombinationstång"
Kombinationstänger
Kombinationstänger, även kända som universaltänger, är mycket användbara verktyg som kombinerar flera funktioner i en enda enhet. Dessa tänger kan ha greppzoner för att hålla både rundade och platta objekt, skärblad för att klippa tråd,
Läs mer