Hej!
Jag har ett avloppsrör som jag behöver skarva ihop med ett plaströr.
Jag kan tyvärr inte kapa av befintliga gjutjärnsrör och där sitter en skarv som på bilden. (bilden visar bara ett exempel)
Vad heter den här typen av skarv? Går det att köpa dom löst och sen svetsa ihop med ett metalrör för att förlänga ut det och sen sätta en gummiskarv mot plaströret? Eller finns det rör som redan är färdiga?
Jag ska kolla upp dimentionerna men då det kräver att jag kryper in under en låg plintgrund så vill jag veta mina alternativ innan jag börjar mäta och fixa.
Jag har ett avloppsrör som jag behöver skarva ihop med ett plaströr.
Jag kan tyvärr inte kapa av befintliga gjutjärnsrör och där sitter en skarv som på bilden. (bilden visar bara ett exempel)
Vad heter den här typen av skarv? Går det att köpa dom löst och sen svetsa ihop med ett metalrör för att förlänga ut det och sen sätta en gummiskarv mot plaströret? Eller finns det rör som redan är färdiga?
Jag ska kolla upp dimentionerna men då det kräver att jag kryper in under en låg plintgrund så vill jag veta mina alternativ innan jag börjar mäta och fixa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack!L lordi skrev:
Det är sommarhuset som har flyttats från ett sjukhus till att bli sommarhus
Det ska bytas ut så småningom men innan jag tycker att det är roligt att slita upp två badrum + rum för VVB och filter så ska det få leva!
Klicka här för att svara