Hej,

”pyramiden” på vår utegrill på landet (se bilden) har spruckit i ena hörnet och börjar bli allmänt sliten. Klotgrillen brukar vara placerad i den.

Någon som har en aning om hur man hittar en ny ”kapad pyramid? Vad kan en sån heta? Är det en modul till en skorsten vänd upp o ner eller tänkt som fågelbad eller liknande

måtten är 30x30 cm nere och 50x50 cm uppe (yttermått).

Man kan ju alltid laga hörnet men den är som sagt allmänt kantstött lite här och var så det vore trevligt att byta ut den.

• Sliten grå betongpyramid med ett sprucket hörn, använt som stöd för en utegrill, med en klotgrill bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten och sprucken betongkonstruktion på utegrill med kantstötta hörn, 30x30 cm nederdel, 50x50 cm övre del.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fint hemmabygge 1972! Dax att uppgradera? Fågelbadet går nog inte att hitta längre tyvärr…

ja 70-talet stämmer nog bra. Den är ett arv från förra ägaren. Lite retro ändå. Är det menat som ett fågelbad alltså?

Hehe, jag skulle kunna sätta en slant på det iaf. Stilpolisen säger riv och skaffa en riktig grill, eller bygg en ny :0)

dfl dfl skrev:
Hej,

”pyramiden” på vår utegrill på landet (se bilden) har spruckit i ena hörnet och börjar bli allmänt sliten. Klotgrillen brukar vara placerad i den.

Någon som har en aning om hur man hittar en ny ”kapad pyramid? Vad kan en sån heta? Är det en modul till en skorsten vänd upp o ner eller tänkt som fågelbad eller liknande

måtten är 30x30 cm nere och 50x50 cm uppe (yttermått).

Man kan ju alltid laga hörnet men den är som sagt allmänt kantstött lite här och var så det vore trevligt att byta ut den.
Formen ”avkapad pyramid” har ett engelskt namn ”frustum”, men jag hittar inte enkelt någon bra översättning till svenska.

• Gilla
Ingemar O
  • Laddar…
C
Och svart/vit dansk sjösten brukar materialet kallas.

F fiskbuggaren skrev:
Formen ”avkapad pyramid” ….
Kallades stympad pyramid i min gamla geometrilärobok …

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.