Hej!
Kan någon hjälpa mig med detta: På en fasad sitter en panel som jag inte kan hitta hos någon brädgård eller byggvaruhus den liknar en panel som jag har sett kallas STOCKPANEL men på min är utsidan inte välvd utan rak.Någon som har sett en liknande panel? Huset är inte mer än cirka 10år gammalt. Jag ska ta bort en dörr och skulle gärna vilja ha samma panel på hela huset.

• Untitled-1 copy.jpg
Väldigt likt Gotlandspanel tycker jag. För mörkt och ruggit att gå ut och kolla just nu bara..

EDIT: Nej Gotlandspanel var det inte, såg jag nu när solen kommit upp.

Redigerat:
Bilden blev inte så bra den nedersta biten som är smal är cirka 20mm lång,panelen är 120*15 och sponten där uppe(eller vad det heter) är 10mm djup.
MVH PER.

Jag tittade på baspanelen men den jag har är det en rund jämn övergång från den tjocka mittdelen ner till den nedersta smala delen, har sökt på gotlandspanel också, men har inte hittat någon,får fortsätta imorgon.Tack för hjälpen så länge och godnatt,återkommer imorgon.
MVH PER.

jag har tagit ett foto på en panelbit:

• 102_4511.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den ser inte ut som någon lagervara hos Woody direkt, prova och hör med din lokala såg...

Tack ni som har hjälpt mig med detta,ska imorgon köra till två lokala sågar och höra om det finns något hopp om att hitta några kvm av denna panel.
MVH PER!

I
Den påminner om stockpanel (STP* 3035 1"x5") som dock har halvrund flatsida. Den här har plan flatsida.

Du kan även söka på dubbelfasspont T.G.V. (STP 3020-3021).

* STP = Svenska träprofiler

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.