Bifogar bild på själva kontakten. Bakgrundainformation: Kontakten ska kopplas över ett kretskort som i sin tur styr en cirkulationsfläkt. Kretskortet Hand håller en vit elkontakt med två kablar mot en bakgrund av en oskarp elgitarrkropp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person som håller i en elkontakt framför en öppnad elektrisk apparat.
Skapa konto
har brunnit sedan tidigare och nu när jag ska byta ut det (och såklart eliminera orsaken till att det brann) så vill jag även ha en ny och fräsch kontakt.
Där kablarna går in finns det två rakblad som skalar kabeln samtidigt.

Så då är frågan, vad heter dessa kopplingar?

Ingen aning, dessvärre finns det en förskräcklans massa olika elkontakter i elvärlden......finns ingen direkt standard och många ggr så går det ju att hitta tillverkaren men de säljer bara i påsar om tusen stycken.....typ.

Hur ser honan ut? Jag har lagat liknande genom att bara klippa bort den gamla hanen och sätt på kabelskor och trycka fast i den gamla honkontakten. Ibland passar det.

Det finns ingen hona, utan den styrs över kretskortet. Lite märklig design kan jag tycka. Kretskort med brända komponenter och en vit kontakt, närbild mot otydlig bakgrund.
Skapa konto

I InsidersUnited skrev:
Hur ser honan ut? Jag har lagat liknande genom att bara klippa bort den gamla hanen och sätt på kabelskor och trycka fast i den gamla honkontakten. Ibland passar det.
Honan är antagligen över kanten på ett kretskort eller liknande........

Det ser ut att vara något fel på kretskortet..

Skruva fast en "sockerbit" på kortet. Löd fast kablar på lämpliga ställen på kortet och skippa kontakten helt. Eller nåt liknande...

S Stefan1972 skrev:
Skruva fast en "sockerbit" på kortet. Löd fast kablar på lämpliga ställen på kortet och skippa kontakten helt. Eller nåt liknande...
Jo, det låter ju mest rimligt. Tänkte att det skullr vara lätt att hitta en sån där kontakt, men verkar inte vara helt lätt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.