T
Hej! Har en panel som sitter på min utbyggnad som byggdes för några år sen. Nu tänkte vi byta på resten av huset och undrar då först och främst vad panelen heter och sen kanske även vilket av våra byggvaruhus som kan tänkas ha den? Den är 140mm bred.

Långsmal bild på en träpanel med 140mm bredd delvis täckt av vitt skyddsmaterial.

MrJay
Ytterpanel kanske?

• Gilla
TechChad
  • Laddar…

Bästa svaret

Den kallas enkelfasspontad ytterpanel. Finns nog i princip var som helst.

• Gilla
TechChad
  • Laddar…
T
Tackar för hjälpen!
Problemet är bara att när jag googlar efter panelen så hittar jag den inte hos någon.
Men då tar jag mig en tur och kollar ifall någon har den inne!

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
En bygghandel bör kunna ta hem åt dig. Annars får du försöka hitta en mindre såg som kan hyvla upp det du behöver på beställning.

• Gilla
TechChad
  • Laddar…
Valbo trä tillverkar panel med många olika profiler, bör kunna tas hem av en bättre bygghandel

• Gilla
TechChad
  • Laddar…
T TechChad skrev:
Hej! Har en panel som sitter på min utbyggnad som byggdes för några år sen. Nu tänkte vi byta på resten av huset och undrar då först och främst vad panelen heter och sen kanske även vilket av våra byggvaruhus som kan tänkas ha den? Den är 140mm bred.

[bild]
Den heter 22*145 enkelfas. Finns på alla välsorterade bygghandlar.

• Gilla
TechChad
  • Laddar…
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
T
Nja, den är inte riktigt samma då denna är spontad nertill. Men frågan är om dom kommer se likadana ut, då spelar det ju ingen roll!

T TechChad skrev:
Nja, den är inte riktigt samma då denna är spontad nertill. Men frågan är om dom kommer se likadana ut, då spelar det ju ingen roll!
Svar ja.

• Gilla
TechChad
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.