Hej,

Ska fästa ett armeringsnät inom ett stort antal ramar, av varierande dimensioner. Jag har sett det göras med ett liknande beslag som på bild. Just denna har gjort genom att borra en "rörhållare" från Bauhaus. Eftersom jag behöver cirka 100 så vore det våldsamt mycket smidigare att köpa färdigt.

Nån som vet om det finns och vad det heter?

Centrumhålet behöver vara ca 7mm då armeringsnätet är 6mm.

Tack!

• Metallbeslag med centrumhål och två fästpunkter, använd för fästning av armeringsnät.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rörklammer?

Tror att det kan vara svårt att få tag på. Aldrig sett och vet inte vad de skulle användas till.
Är det en träram? Borra hål i ramen på rätt cc och "trä" på ramen på armeringen?

Tycker det verkar vara en rörklammer med stoppskruv. Men 7 mm, verkar stort...dom jag sett har typ 3-4 mm.
Finns stora för 32/50/76 mm rör och dom har nog 5-6 mm stoppskruv. Men att använda såna verkar dyrt. Se t.ex.
https://www.svebry.se/en/product/rorklammer-50mm

C C.Lundin skrev:
Tror att det kan vara svårt att få tag på. Aldrig sett och vet inte vad de skulle användas till.
Är det en träram? Borra hål i ramen på rätt cc och "trä" på ramen på armeringen?
Hoppas undvika det! Det blir tidsödande att passa in på alla håll. Detta löser liksom hela det problemet.:)

tttomten TomasJor skrev:
Tycker det verkar vara en rörklammer med stoppskruv. Men 7 mm, verkar stort...dom jag sett har typ 3-4 mm.
Finns stora för 32/50/76 mm rör och dom har nog 5-6 mm stoppskruv. Men att använda såna verkar dyrt. Se t.ex.
[länk]
Onekligen dyrt! Denna jag använt nu för test kostar 10:-. Men tack för letande och tips!

P p3p3 skrev:
Hej,

Ska fästa ett armeringsnät inom ett stort antal ramar, av varierande dimensioner. Jag har sett det göras med ett liknande beslag som på bild. Just denna har gjort genom att borra en "rörhållare" från Bauhaus. Eftersom jag behöver cirka 100 så vore det våldsamt mycket smidigare att köpa färdigt.

Nån som vet om det finns och vad det heter?

Centrumhålet behöver vara ca 7mm då armeringsnätet är 6mm.

Tack!
Skulle det kunna funka med ett montageband?
Rulle av perforerat montageband på vit bakgrund från Biltema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P Pappa1986 skrev:
Skulle det kunna funka med ett montageband?
[bild]
Smart!
Då är det ju bara att klipppa, vika, klämma ihop med polygripen och skruva.
Och det räcker väl med en skruv i varje om man viker dubbelt:
Schematisk illustration av en flik som vikts dubbelt och hålls ihop med en skruv och polygrip.

P p3p3 skrev:
Hoppas undvika det! Det blir tidsödande att passa in på alla håll. Detta löser liksom hela det problemet.:)
Alla järn är ju på samma cc, mäter ut och borrar allt gör du nog på 4-5 minuter skulle jag tro.
Du har ju själv en mycket klarare bild av vad du vill ha, men det var bara ett tips! :)

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Smart!
Då är det ju bara att klipppa, vika, klämma ihop med polygripen och skruva.
Och det räcker väl med en skruv i varje om man viker dubbelt:
[bild]
Ska fundera på saken! Tack båda

P p3p3 skrev:
Njää, inte så tidsödande, har en hel del nät i trädgården och jag har lagt på nätet på stolparna, ritat en markering per tråd, borrat och trätt på med stolpen lite vinklad i början. Avslutar med att spika med klammer för att hålla ihop det hela. Klipper nätet så det är utstick på 2-3 cm som ska in i stolpen och i kattburen är det ram på alla 4 sidor om nätet.
Bild från kattburen:
bE7yLPqtMm1LYboDtWuc01M9_E4UdH9OP5LdNS6GiMPM1qQLrSP2XyOqxFj5liaNg6mq8PnN5Kjh1M3OlYdTHOFZC-OK-zXmpNWGuPlMFiM1zbyt3G9BiZqSpB9fQ2YP74hqY-xTEgYBhu8_nHzzm8k2cdlwcKnPo7Kebkql2wsQt-bvF-bXw3VqiBd9ySbgun75DZymH-scka_KTZfCSFCLFAjJwdDLATCz9XxjRRQBAXzf4NoMgh5EHUS8xHl9scT7FGMsw7Zt1exMrke4nIibzI2P1luMe0Ud0eegIXHcDAoCRZLQvWKGE8WVjoBEpoT1KV69f3opXn_6veiB3F16e6NSrbJd39jfSS1yFiP9qkVTLWx82Hp02B8R8Jzhsg48ytSP4enhzG66VpdvO89IThCT2vuPB8nfPCYgHoI5pnECbmliN4DcsUTOnz1IH4e8UjxM8G1lUj95RUo0TGUDxbIIT6mVtcp5Mj6-qQ7V9Aj1GCS9eBZkJQjL1RNxqwE4Ue8aEULdnKkwa39mnVB6cpnEuD2V29s1xwM1b_fZ-AKJMVwpvzbGoIL8MG7yibCmvJSyMy0kToglYWtvqJxKbSYBYfb1hsyZLv2elBaYsY2I6SQBvAgJWQnPXY8WTFft3nmH6lAPwBkbCTFjpeSZbIY8Nbg=w1250-h937-no

//Jante

Redigerat:
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.