Hej,
Ska fästa ett armeringsnät inom ett stort antal ramar, av varierande dimensioner. Jag har sett det göras med ett liknande beslag som på bild. Just denna har gjort genom att borra en "rörhållare" från Bauhaus. Eftersom jag behöver cirka 100 så vore det våldsamt mycket smidigare att köpa färdigt.
Nån som vet om det finns och vad det heter?
Centrumhålet behöver vara ca 7mm då armeringsnätet är 6mm.
Tack!
Ska fästa ett armeringsnät inom ett stort antal ramar, av varierande dimensioner. Jag har sett det göras med ett liknande beslag som på bild. Just denna har gjort genom att borra en "rörhållare" från Bauhaus. Eftersom jag behöver cirka 100 så vore det våldsamt mycket smidigare att köpa färdigt.
Tack!
Tycker det verkar vara en rörklammer med stoppskruv. Men 7 mm, verkar stort...dom jag sett har typ 3-4 mm.
Finns stora för 32/50/76 mm rör och dom har nog 5-6 mm stoppskruv. Men att använda såna verkar dyrt. Se t.ex.
https://www.svebry.se/en/product/rorklammer-50mm
Finns stora för 32/50/76 mm rör och dom har nog 5-6 mm stoppskruv. Men att använda såna verkar dyrt. Se t.ex.
https://www.svebry.se/en/product/rorklammer-50mm
Hoppas undvika det! Det blir tidsödande att passa in på alla håll. Detta löser liksom hela det problemet.C C.Lundin skrev:
Onekligen dyrt! Denna jag använt nu för test kostar 10:-. Men tack för letande och tips!TomasJor skrev:
Skulle det kunna funka med ett montageband?P p3p3 skrev:Hej,
Tack!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "montageband"
Montageband
Metallband med hål är mångsidiga infästningskomponenter, som erbjuder en praktisk lösning för en mängd olika bygg- och monteringsprojekt. Dessa band kan stärka förbindelser, bidra till en jämn belastningsfördelning, och fungera som en
Läs mer
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Alla järn är ju på samma cc, mäter ut och borrar allt gör du nog på 4-5 minuter skulle jag tro.P p3p3 skrev:
Du har ju själv en mycket klarare bild av vad du vill ha, men det var bara ett tips!
Njää, inte så tidsödande, har en hel del nät i trädgården och jag har lagt på nätet på stolparna, ritat en markering per tråd, borrat och trätt på med stolpen lite vinklad i början. Avslutar med att spika med klammer för att hålla ihop det hela. Klipper nätet så det är utstick på 2-3 cm som ska in i stolpen och i kattburen är det ram på alla 4 sidor om nätet.P p3p3 skrev:
Bild från kattburen:
//Jante
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden